31 december 2011

2011 års sista soluppgångspromenad

SJÖSISTA Om du hade gått ner till min sjö idag samtidigt som jag, så hade du sett årets sista soluppgång över vatten. Det tycker jag är fint. Nu ser jag fram emot 2012 års första soluppgång.

Ibland är det den sista dagen på året. Det är just en sådan dag i år. Det är 2011 års sista dag. Då kan man också se årets sista soluppgång – om det inte är molnigt förstås. Tar man, som jag, en promenad samtidigt, blir den årets sista soluppgångspromenad.
Hej så länge
Sverker

Leg. soluppgångspromenerare


LATDROPPE Häromdagen regnade det. Somliga droppar på grenarna var för slöa för att hoppa ner. Nu sitter de där fastfrusna istället. Så kan det gå. Antagligen har de det ganska kallt. Det är rätt åt dem!

VÄGLJUS När det är mörkt, så finns det inget ljus på min väg, eftersom kommunalrådet inte bor här. Någon gata ska väl vara utan belysning i Tranås. Det är min gata, om du undrar. Å andra sidan går solen upp med ungefär jämna mellanrum och då blir det ljust. Som du ser får jag hjälp av solen under min morgonpromenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar