31 december 2011

2011 års sista förrätt

ALLA Det var Egon som skulle fira nyår med mig. Han tog med sig sin husse och matte också. De är tillika min resurshusse och min resursmatte. Kan det bli bättre? Ja, det kan det.

All städning och dukning var för att min resursfamilj skulle komma till mig. Onödigt, skulle jag vilja säga, eftersom de vet hur vi brukar ha det. De har inte mycket bättre hos sig heller, så det så.
I vilket fall som helst var det väldigt roligt, om inte om hade varit. Det fanns ingen extragod mat varken till Egon eller Sverker. Vad är detta för slags firande?


Hej så länge
Sverker

Leg. hungerskonstnär


RÄKOR Maten luktade jättegott, men det blev inte en endaste räka varken till Egon eller till mig. Vatten var vad vi fick hålla tillgodo med.

LIDER Ja, här sitter jag och lider under tiden som husse frossar i delikatesserna. Vin drack han också. Stackars Sverker, säger jag.

1 kommentar:

  1. But YOU don't like wine, Sverker! Your dad would not want to give you something you don't even like, especially when he does like it.

    SvaraRadera