12 juli 2011

Jag fällde den fula stången

INTE LÄTT Jag förstår nu att inget kommer att hända om inte jag tar tag i saker och ting här hemma. Midsommarstången måste ner. Den är ju precis ingen prydnad för min trädgård längre.

Tänk att om något ska hända här hemma, så är det jag som får sköta om det. Att få en midsommarstång i år gick ju bra under mitt överinseende. Men vad hände sen?

Tänk att min trädgård alltid ska vara en skamfläck i det annars så perfekta grannskapet. Min trädgård är väldigt långt ifrån områdesanpassad. Det är husse som jag har satt att sköta den. Ett stort misstag. Mycket stort misstag.
midsommarafton så hjälptes alla åt, under min sakkunniga ledning, att göra en i mitt tycke stilig midsommarstång.
Midsommaraftonen försvann en ovanligt ljus natt och ersattes med helt vanliga sommardagar utan små grodor och flickor med blomsterkransar i håret. Men stången stod kvar och blev mer och mer vissen. Fulare och fulare.
– Jag ska ta tag i det där sen, sade husse slött när jag påpekade lämpligheten att avlägsna den numera anskrämligt gula midsommarsymbolen.
Jag kände att jag var tvungen att gripa in, annars hade väl den fula stången fått tjänstgöra som julgran prydd med blinkande lampor. Det ville jag undvika till varje pris.
Eftersom jag är en handlingarnas man så fällde jag stången, men husse fick bära bort den. Han gjorde faktiskt det. Jag är mer överraskad än stolt över hans arbetsinsats. Nu orkar han nog inte mer idag.

Hej så länge
Sverker

Leg. stångnedtagare


GER MED SIG Jag fick ta i ordentligt innan stången började ge med sig. Men eftersom jag är envis, stark och vältränad så började den luta mer och mer. Eftersom det var husse som satt upp den, så förstod jag att det inte var noggrant gjort.

NÄRA NU Det går ju riktigt bra det här. Med andra ord som väntat om jag gör något. Nu är det inte långt kvar innan den vissna stången ligger platt mot gräsmattan.

SUCCÉ Vad kan jag säga? Ja, det gick som väntat. Ännu ett lyckat uppdrag utfört av världen bästa västgötaspets. Jag tänker dock inte släpa iväg den. Det överlåter jag åt min late och fete husse. Tänk, han gjorde det också.

5 kommentarer:

  1. Jag gillar individer med gott go och självförtroende. Jag tror att du eventuellt faller in i den kategorin.
    Men, är du inte lite väl tuff mot hussen ibland?
    Inte för att jag inte skrattar åt det, för det gör jag.

    SvaraRadera
  2. Haha ser kul ut......Brutal fällning av en vissen midsommarstång med Sverker in action. (undrar om husse din gömt godis i stången)

    SvaraRadera
  3. Nu blir jag upprörd. Skulle det behövas godis för att jag ska ta ett krafttag? Verkligen inte!
    Det var falukorv. Falukorv är mat.

    SvaraRadera
  4. Haha... Bra jobbat, Bebbe! /Per

    SvaraRadera
  5. Vilken himla tur att din husse har dig, Sverker! Annars skulle det inte bli mycket gjort verkar det som. Men är han verkligen så fet, lat och oduglig som du beskriver honom? Sorgligt i så fall. Skulle du inte kunna satsa på att bli leg. husseupprustare, så det blir någon ordning på honom?
    F ö är det alltid kul att läsa din blogg och de klokskaper du så frikostigt delar med dig av.

    SvaraRadera