17 maj 2015

Ett varmt tack för allt deltagande


Tack alla Sverkers vänner i när och fjärran för allt deltagande vid hans bortgång. Ni ska veta att alla era kommentarer på hans blogg och på Facebook har hjälpt mig och Sverkers familj i denna svåra stund.
För oss var Sverker mer än en hund. Hans personlighet och klokhet charmade många. Om detta berodde på att han var västgötaspets, eller som jag vill tro, en väldigt speciell västgötaspets vet jag inte.
Han blev också känd överstora delar av världen. Det fanns läsare av hans blogg vida omkring. Läsarna blev också Sverkers vänner.


Tack för er vänlighet
Bertil Hedbor


13 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Tack för att vi fått följa Sverkers blogg en stor inspiratör!

    SvaraRadera
  3. Beklagar verkligen!
    Jag miste själv en mycket speciell och högt älskad hund i höstas. Det är svårt!
    Han finns hos mig i tanken många gånger dagligen. Men för några månader sedan beslöt jag att varje gång försöka tränga igenom den omedelbara känslan av sorg, längtan o saknad, och stället minnas, och fasthålla, känslan av glädje och kärlek jag fick när minnet skapades. Han var upphov till så oerhört mycket positiva när han levde, jag vill hedra hans minne genom att låta honom vara en glädjekälla även efter hans död.
    Det tankesättet har hjälpt mig väldigt mycket. Jag hoppas det kan hjälpa dig också! Mvh

    SvaraRadera
  4. När vi en gång diskuterade det svåra i att mista ett djur och någon sa, att det var det som avhöll henne ifrån att skaffa ett husdjur, så sa en klok person "att tänk istället på all glädje den kommer att ge dig". Jag har vare sig träffat dig eller Sverker, men det känns ändå som en god vän har gått bort. Jag läste bloggen varje dag (samma sak när det fanns en reseberättelse härom året i Smålands-Tidningen).

    SvaraRadera
  5. Glömde underteckna med min vanliga signatur i inlägget om husdjur/E-beth

    SvaraRadera
  6. Nu blir det tomt

    SvaraRadera
  7. Tack för en fin blogg om en underbar hund, Sov gott lilla Sverker

    SvaraRadera
  8. Tittar in igen, fast jag vet ju att världens smartaste västgötaspets nu gläder två- och fyrbenta någon annanstans. Saknar honom så.
    Varma tankar till er alla.

    SvaraRadera
  9. Samma här... Det blir så när man vant sig vid att besöka Sverkers blogg varje dag. Nu är han inte här längre och saknaden är stor.
    Förhoppningsvis ska det vara massor med fördisk på andra sidan Regnbågen:-)

    SvaraRadera
  10. Birgitta Almquist28 maj 2015 kl. 09:28

    Jag gör det med! Att man kan sakna någon man aldrig träffat så mycket!
    Lille vovven, jag hoppas du får din specialtårta minst en gång i veckan, med rejäla korvskivor! :-)

    SvaraRadera
  11. Lilla Sverker! Nu får du springa hur du vill, utan koppeltvång, äta vad/hur/när du vill! Tack för många fina lässtunder!! <3 Kli bakom örat...

    SvaraRadera
  12. Saknar verkligen sverkers inlägg och alla bilder

    SvaraRadera