16 april 2011

Vårfrisyr med mirakelschampo










MIRAKELSCHAMPO Eftersom husse och jag är ute och går i skogen ganska ofta, är det lätt hänt att det slänger sig en fästing på honom. Då han envisas med att ligga under mitt täcke i min säng, förhindrar jag med detta ohyroschampo att de små kvalsterna kryper över till mig. Han får så gärna behålla dem. Sedan får ju pälsen sådan lyster också!





Nu är det vår, och vad är bättre än att möta den med en ny fin frisyr? Sagt och gjort. Det är precis det jag har ägnat mig åt. Själv är jag naturligtvis väldigt nöjd, men så är jag också ett ovanligt tacksamt objekt att arbeta med. Titta på bilderna så vet du hur du kan fixa din vårfrisyr.


Hej så länge
Sverker

Leg. finare än fin

KAMMAS OCH BORSTAS För att bli riktigt vårfin krävs att gammal underpäls avlägsnas.

STEG 1 KLART Dags att hoppa ner från bordet. Känns faktiskt rätt skönt.

TILL FÅGLARNA Nu håller fåglarna på att bygga bo och jag donerar gärna överblivet hår till bomaterial. Vad kan vara bättre för de små fågelungarna än en madrass av västgötaspetshår? Det dröjer inte länge förrän våra bevingade vänner kommer och hämtar det.

TORKA EFTER DUSCHEN När husse och jag är färdigduschade torkar han mig först med en badhandduk. Sedan torkar jag mig på mattor, lakan, fåtöljer eller vad jag hittar. Fort ska det gå. Husse säger att jag har fått snulle. Att duscha är egentligen inget för en riktig karl.

ULTRAFIN Se så fin jag blev. Pälsen glänser och varje hårstrå är i perfekt ordning. Nu är jag redo att möta våren!

11 kommentarer:

  1. Min matte säger att jag får tuppjuck när jag har dushat. Det måste ju betyda att 'snulle' och 'tuppjuck' egentligen är samma sak. Då har jag lärt mig nåt nytt idag också. Dags för lite käk - wouuff!

    SvaraRadera
  2. Det är antagligen synonyma ord.

    SvaraRadera
  3. Älskar att läsa Din blogg Sverker och drömma mig bort! Jag får bara gå i koppel och snusa i dikena här i förorten, fast jag längtar så att få fälla en blodpudding....men matte är i alla fall snäll så jag låter henne sova i min säng och låna lite av täcket till och med...I dag har jag lärt mig sprätta med bakbenen så en och annan plantering har jag lyckats sabba! Känns skönt med lite omväxling...Kram från Vidar leg.strävhåstax

    SvaraRadera
  4. Vidar
    Att sprätta med benen så att en plantering kan hyfsas till, kräver en viss övning. För att nå en fulländning behövs ett års träning – minst. Det är bäst att börja öva i nyplanteringar.
    Sverker

    SvaraRadera
  5. så bra för dejj att den finns då

    SvaraRadera
  6. Kära Sverker!

    Det är med stor förnöjelse jag läser om dina dagar; de svenska likväl som de franska. Det är för väl att du håller ordning på din husse, ety människor kan av naturen och ohejdad (o)vana annars vara lite knixigt oförutsägbara. Men, som jag förstår sköter du din uppgift med den äran!

    Håll svansen fortsatt högt, Sverker!


    Spike - chow chow
    Adress numera: Hundhimlen

    SvaraRadera
  7. Världens finaste lilla Sverker!

    SvaraRadera
  8. Tack världens underbaraste Clara.

    SvaraRadera