31 december 2011

2011 års sista skymningspromenad

PROMENAD Här kan se mig lämna mitt hus på årets sista skymningspromenad. Jag längtar faktiskt till sommaren, för då slipper jag skymningspromenader. Men det är kul att ut och gå när som.

Jag måste ut och gå lite då och då. Det beror på att inte husse har en stor vinterträdgård till mig med stora träd. Ibland är det ljust. Ibland mörkt. Är det inte mörkt men inte heller ljust är det skymning. Det är det just nu, så jag passade på att ta årets sista skymningspromenad.
Jag vill inte skryta, men jag hjälpte till att hämta ved också.


Hej så länge
Sverker

Leg. skymningssmygare


HEMMA Om du kommer åkande på min väg i skymningen och ser det här, så ska du stanna. Då kan du nämligen gå och hälsa på mig. Välkommen. Det är brukligt att ha med sig en present när man kommer. Godis eller tuggben passar bra.

DÅLIGT Till skillnad från de flesta – enligt husse – är inte månen ens halvfull. Det tycker jag är dåligt. På årets sista dag, så borde månen vara helfull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar