28 februari 2011

Litet bo jag sätta vill

Tänk att få flytta till Frankrike. Det var vad husse och framförallt matte pratade om förr. Det var innan hon efter mycket sökande hittade grönare gräs och rymde hemifrån.
Tanken var att köpa ett hus.


– När du blir pensionerad, köper vi ett hus i Frankrike så kan jag arbeta där, sa matte jämt och ständigt.
– Ja, ett gammalt, som jag kan renovera, kontrade husse, som såg en chans att få köpa ännu fler verktyg.
De köpte ofta tidningar med lediga hus, diskuterade hur de skulle renoveras och vad de skulle göra.

Jag å min sida spanade in lämpliga objekt i det städer vi passerade. Jag tog, till skillnad från husse och matte, hänsyn till vår ekonomiska status.

Här presenterar jag ett antal fina hus. Alla valda med yttersta omsorg.


Hej så länge
Sverker

Leg. fastighetskunnig




Hus 1 Titta vad fint. Detta hus behöver bara lite puts, så är det klart att flytta in i. Lite småpyssel inomhus kanske också behövdes. Husse skulle ju samtidigt kunnat varit sysselsatt med att servera kaffe och spela biljard. Kunderna hade kunnat sticka åt mig en kaka då och då. Flera närliggande gathörn för mina behov fanns det också.

Hus 2 Husse och matte har alltid klagat över att vår trädgård är för stor. Husse tycker inte om att klippa gräs. Matte hade aldrig tid. Hon skulle motionera. Här är en lagom trädgård, trevligt hus med fönsterluckor. Det ville de ha. Luckorna kanske behövde justeras lite. En aning mer färg skulle väl inte heller skämma huset. Tegelväggen som sticker fram är bara chic.

Hus 3 Det här huset vinner på läget. Flera olika gator att ta husse med på motionspromenader. Kanske man hade fått ta upp ett par fönster, annars kanske det blir lite mörkt inomhus. Jag måste kunna hitta till min matskål. Det bästa av allt är att jag skulle ha fått en egen elstolpe att markera på varje dag.

Hus 4 Här är ett hus jag valt med omsorg. Att ge sig i kast med denna byggnad hade varit ett eldprov för husse. Tänk vad verktyg han hade kunnat skaffa med gott samvete. Varför jag valde detta hus som ett av favoriterna bland alla hus är enkelt. Tvärs över gatan ligger en livsmedelsaffär där jag får gå in. Av tanten i butiken fick jag alltid en korvbit. Det är service det!

3 kommentarer:

  1. Hej Sverker.
    Kul att läsa din blogg.Jag är också hund, men är en Jack Rassel. Heter Elliot. Bor i Frinnaryd hos matte och husse.Är 3 år o 5 månader.Jag skulle också vilja blogga.Får fråga husse om han vill hjälpa mig.Ha det best Elliot

    SvaraRadera
  2. Hej
    Kul att du läser min blogg. Jag är säker på att Elliot är en fin hund, om än inte en väöstgötaspets.
    Husse orkar knappt att skriva min, så han avböjer.
    Sverker

    SvaraRadera
  3. Sparbankens Fastighetsbyrå28 februari 2011 kl. 19:58

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera