15 augusti 2011

Ett nästan urartat kräftkalas


SMASKIGT Om du kom ihåg hur min resursmatte trollade skorpioner till kräftor förstod säkert att de ska ätas upp också. I fredags var det dags. En riktig kräftfest skulle det vara. Trodde jag. Det såg ju faktiskt riktigt bra ut, men hur det smakade vet inte jag.

Med hjälp av en trollbrygd förvandlade min resursmatte svarta, nypande skorpioner till underbart doftande kräftor. I fredags var det dags att sätta tänderna i de läckra skaldjuren för alla utom stackars Egon och Sverker.
Eftersom jag hade varit med vid tillagningen, så trodde jag ju att jag skulle ha minst hälften. Men så blev det inte.
Först började de församlade att sitta ute i trädgården, där de åt småkakor och saft. Jag fick inget. Egon fick inget. Detta fastän vi med framgång vaktade gården genom att skälla på alla som passerade på trottoaren. När vårt sällskap växte med 736 myggor, drog sig alla inomhus – utom myggorna som fick stanna ute.
Väl inne började kräftfrosseriet med vissa undantag. Jag fick inget. Egon fick inget.
Att den här kräftskivan verkade bli totalt kass. Men så!
När alla hade ätit färdigt, utom Egon och jag, gick resursmatte ut i köket och gjorde i ordning två tallrikar. På dem fanns det potatisgratäng, prinskorv och köttbullar. Kan du gissa vem som fick dessa delikatesstallrikar? Jo det var Egon och Sverker!! Husse fick inget.
En alltigenom lyckad afton.


Hej så länge
Sverker

Leg. gormé


SMÅKAKOR Alla, så gott som, började aftonen med att förtära små goda kakor i trädgården. Jag hade gärna tagit ett par stycken, men det blev inget till stackars Sverker. Husse åt många.

SAFT Resursmatte och resurshusse gjorde saft som alla, med vissa undantag, drack till kakorna. Det var sådan där saft som killar i näsan som inte jag tycker om. Den kunde de ha för sig själva. Husse verkade tycka väldigt mycket om den.

JÄTTE När det så var dags att äta kräftor, så snodde förstås husse en riktigt stor baddare. Att man alltid ska få skämmas för honom. Agnes var betydligt mera modest, vilket kan bero på att hon inte riktigt gillar kräftor. Hon åt en, annars inmundigade hon potatisgratäng, köttbullar och prinskorv.



GLUPSK Här kan du se vad som blev över när husse vräkt i sig så många kräftor han hann. Han valde ju inte precis de minsta heller. Det enda jag fick var att skämmas. Igen.

JÄTTEGOTT Min resursmatte vet vad hundar behöver. Egon och jag fick var sin tallrik med samma mat som Agnes. Det var vår mat Agnes hade fått smaka! Det verkar som Egon fick mycket mer än jag, fastän det inte såg så ut först. När jag hade ätit klart, hade Egon knappt börjat.

BONUS Bara för att jag är så söt, stilig och kan dansa, så fick jag en extra korv av min resursmatte. Hon är en riktig hundmänniska. Hon förstår mig och mina behov alldeles perfekt. Hurra för resursmatte.

1 kommentar:

  1. Å så gott allt såg ut! Även fast jag äter kräftor hade jag nog snikat åt mig potatisgratäng och köttbullar till extra efterrätt:-) Hade nog kunnat offra mig och dansat lite för det också.

    SvaraRadera