18 augusti 2011

Ut och resa

PÅ VÄG Jag var väldigt snabb att hoppa in i kofferten i resurshusses bil. Här skulle ut och resas.

I onsdags morse gick husse och jag upp redan halv fyra. Det var saker på gång. Jag var så jätteorolig att jag inte skulle få följa med. Klockan fyra kom min resurshusse. Skulle han hämta mig och husse försvinna?

Husse och min resurshusse bar ut alla väskor till resurhusses bil.
– Hoppa in Sverker, sade husse till mig. Gissa om jag var lydig.
Sedan åkte vi iväg. Nu kunde jag vara trygg. Jag skulle få följa med! Jag somnade direkt, det var ju nästan mitt i natten.
Jag vaknade vid Linköpings flygplats, där vi brukar hämta – eller vinka av – Agnes. Nu skulle jag få flyga!
Nu går det ju inte alltid som man tänker sig. Husse och resväskorna försvann.
Sverker och resurshusse åkte hem till Egon. Attans också, men så kan det gå. Inget flyg den här gången heller.

Hej så länge
Sverker

Leg. ickeflygare


KLARA Här står vi, husse och Sverker, redo för avfärd mot okända mål. Oj, vad det ska bi roligt!

MORGONSOL Vårt flygplan avtecknade sig som en siluett mot morgonhimlen. Klockan var ju inte fem än, och solen har inte riktigt orkat upp.

HELLO Det här är en bild husse skickade till mig. Det är min Evan och min Emily och min Steph som står och väntar på husse i Seattle.

BARNBARN I Seattle bor min lillhusse David med sin familj. David är husses son, så därför är Evan och Emily hans barnbarn. Förra sommaren var de hos mig, men varför fick inte jag följa med till dem?

3 kommentarer:

  1. Aj, aj då Sverker....Det var ju lite sorgligt att du inte fick följa med och träffa David och hans familj. Hoppas du har det riktigt bra och roligt hos din resursfamilj och Egon tills husse kommer hem igen. Sköt om dig nu. Kram från
    Lotus och hans matte.

    SvaraRadera
  2. Jag måste säga att du och din husse verkligen matchar varandra!

    SvaraRadera
  3. Äntligen ett svar på mysteriet. En sån lurifaxhusse du har. Hoppas du får många köttbullar av resursmatte nu Sverker!! / Wi o Lu

    SvaraRadera