17 augusti 2011

Min Mimmi hälsade på

MIN MIMMI Det här är jag och min Mimmi. Den busiga hunden i bakgrunden heter Polly. Hon har hälsat på mig innan. Polly är aldrig still. Mimmi och jag tycker om att sitta och gosa.

En gång för länge sedan var jag bara ett år. Det var den sommaren jag var på min allra första husbilsresa. Förutom min ordinarie flock hade jag en extra lillmatte. Det var Mimmi. Hon var Agnes jättekompis. Senare har vi varit ute och åkt kanalbåt i Frankrike tillsammans också.

Nu är det allt mer sällan jag ser Mimmi. Hon bor i en annan stad och det gör Agnes också. Desto roligare var det när Mimmi, Mimmis mamma och yrvädret Polly kom igår. Det var faktiskt jättekul. Men tröttsamt. Polly vill leka med mig hela tiden. Begriper hon inte att jag är en distingerad gentleman (=gammal och lite trött)?
Men kul hade vi. Hoppas de kommer och hälsar på snart igen.

Hej så länge
Sverker

Leg. lekledare


PS Vad som hände idag på morgonen, ska jag berätta i morgon. DS

TRÖTT Att hon bara orkar. Ser du den vita raketen bland buskarna? Det är Polly. Jag tar igen mig lite i skuggan.

MERA Polly gjorde allt för att jag skulle leka med henne. Ibland så föll jag faktiskt till föga, men jag har ju min värdighet att tänka på. Hur skulle det se ut om jag rusade runt med småflickor?

PUSS En liten puss fick Polly av mig i alla fall. Hon är ju faktiskt ganska söt. Dessutom är jag en gentleman som gärna vill lyckliggöra mina medhundar och medmänniskor.

TAFATT Polly försökte leka tafatt med mig, men den grejen gick jag inte på. Varför skulle jag leka tafatt med en som är mycket snabbare än jag?

3 kommentarer:

  1. Känner en sådan liten Jack Russel som Polly.Aldrig still och har så mycket att sköta.
    Hon heter Lovis.Jättesöt och gullig,Har öknamn som vispen och pirajan som passar bra,Dylika pigga hundar kan fresta på en äldre gentleman eller hur Jesper???? evap

    SvaraRadera
  2. Trevlig hund den där Polly. Vi är också av rasen "vit raket". / Wi o Lu

    SvaraRadera
  3. För att terrier tycker att det är så himla kul att bli jagade! Min lilla hund, en "vit raket", tar varje chans hon får att bli jagad: Hon kan sno sopor; strumpor; godis; mat; och så gömmer hon sig under det låga soffbordet. Jätteroligt! (Tycker hon.)

    SvaraRadera