30 april 2011

Valborgsbrasa inomhus med korv

INOMHUSBRASA Egentligen ska man gå ut och titta på brasor på Valorg. Men det regnar ju! Jag och min resursfamilj löste det ändå. Och med korv!

Av tradition skall det regna på valborgsmässoafton. Så gjorde det i år också.
Lagom till firandet vid 5–6 snåret kom det vatten uppifrån.

I stället för att gå ut i regnet och titta på eldar och bli blöta, så grillade jag och Egon korv i vår inomhusvalborgsbrasa kakelugnen hos resursmatte och resurshusse.
Korv är gott! För min del behöver den inte nödvändigtvis vara grillad, men så länge jag får korv är jag nöjd. Köttbullar är också gott.

Hej så länge
Sverker

Leg. valborgsfirare

3 kommentarer:

  1. Hej, kolla min blogg! http://clarasdreams.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hehe, det var ett nytt sätt att fira valborg på! Härligt! Kolla gärna in min blogg! Är en kille som bloggar om allt möjligt, bland annat om mitt liv, kändisar och musik! Kommentera gärna och fortsätt läs:) Ha det superbra!

    SvaraRadera
  3. oh mysigare än så kan det inte bli :)

    SvaraRadera