25 april 2011

Min fräcka stöldkupp

KRIMINELLT Det här kanske i första anblicken inte ser så tjuvaktigt ut. Det är en bild bakom kulisserna som skildrar hur min blogg skapas. Min fotograf, husse, ska ta en naturlig bild. Ser ni smörgåsen framför mig? Sekunden efter hade ni inte sett den.
Bild: Per Björnör

Vet ni varför man åker till en båtklubb i Stockholm? Det är för att husse ska kunna träffa gamla lekkamrater från hans ungdomstid i Mariefred. Lekkamraterna heter Janina och Per. De finns ibland på båtklubben numera. Där kan man stjäla smörgåsar.

MILLIMETER KVAR Här är husses bild. En millimeter och 0,73 sekunder kvar innan smörgåsen bytte ägare.


Solen sken och det var alldeles varmt. Lite för varmt för en västgötaspets, mewn har man trevligt sällskap, så går allt.
Först visade Per sin båt för husse. Jag stannade kvar på marken och vaktade Janina. Sen blev det kul. Vi gick och fikade.
Alla köpte var sin stor smörgås. Ingeting till Sverker dock, som fick lida som vanligt. Sen kom husse på en lysande idé.
– Hoppa upp på stolen Sverker, så jag kan ta en bild till din blogg, sade husse och överlät sin stol till mig.
Jag hoppade raskt upp.
– Sitt nu och rör inget, uppmanade han mig. Jag lydde delvis.
Smörgås med brieost och korv är gott.
– FYYY Sverker, nästan röt husse. Men det var det värt.
Per och Janina roades dock av mitt tilltag.
Sedan tog vi oss en liten promenad på bryggorna, där jag kunde dela ut lite goda råd till det flitiga båtfolket.
Vi lämnade Per och hans båt och lät tunnelbanan ta hem oss till Janina och påskmat.
Jag fördiskade porslinet och kunde konstatera att det var mycket gott.
En på det hela taget mycket lyckad dag.

Hej så länge
Sverker

Leg. smörgåstjuv

NY VÄN Per är en ny vän för mig. Men han är en flitig läsare av min blogg, så jag är en gammal vän till honom. Janina har jag träffat flera gånger innan, både hemma och i förorten.

STEGE Jag ville inte klättra uppför stegen, så jag stannade kvar och skyddade Janina. Det finns många banditer i storstan!

OPTIMISTER Ger ni er ut i den där lilla jollen, är ni ena riktiga optimister, rådde jag det här paret som fixade med sin miniatyrbåt på bryggan.

3 kommentarer:

  1. haha gym blogg :D hoppas du far en bra dag!

    ~Jenny

    (yennyys.blogg.se)

    SvaraRadera
  2. Sverker, misströsta inte. En gång stal jag en varmkorv från en gubbe på Sjöbomarknad. Han blev fruktansvärt arg.
    Soliga hälsningar Wilma

    SvaraRadera