29 april 2011

Jag söker sanningen




Grattis husse
från din lilla
Sverker!


FÖR KORT Jag gjorde mitt bästa att räcka upp till dörrklockan, men det gick inte. Jag fick dock hjälp av resurshusse, men ingen öppnade.

Inte åker man väl bort på sin födelsedag? Har husse ljugit för mig, bara för att han ska slicka tallrikarna själv? Sitta hemma och fira i sin ensamhet.
Jag lyckades med att övertyga min resursfamilj att köra hem till mig.
– Ring på dörren, Sverker, så får vi se om han är hemma, sade resursmatte till mig.
Det var faktiskt lättare sagt än gjort. Ståtlig och tuff är jag, men inte särskilt lång.
– Jag kan hjälpa dig, sade resurshusse i det att han ringde en lång signal på dörrklockan.
Ingen öppnade.
– Då får väl du och Egon festa själva, sade resursmatte.
Och det var precis vad vi gjorde.


Hej så länge
Sverker

Leg. födelsedagsfirare


FESTLIGT Visst är det fint? Egon och jag beslöt att fira själva. Egon tröstade mig, eftersom jag fick fira husse utan husse. Köttbullarna och korven var jättegoda, men champagnen kittlade i nosen.

HOPPSAN Oj, då. Där strök det visst med en köttbulle innan resursmatte sagt ”Varsågod”. Så kan det gå ibland, om man sätter en hungrig, svulten västgötaspets framför sådana godsaker.

2 kommentarer:

  1. Ja mat och sömn är väl det bästa som finns :) Hihi nej det är inte lätt att känna igen folk men jag är mumien längst bak :)

    Roligt med kalas! Hälsa grattis till din husse :)

    SvaraRadera