15 april 2015

Eloise hittade mig på jätteflygplatsen

VÄLKOMMEN Min husse och jag hade underlättat för Eloise att hitta på jätteflygplatsen Linköping City Airport. Vi höll i skylt med hennes namn. Hon heter Mrs Roberts Hedbor på skylten, men egentligen Eloise. Du ser själv den megastora ankomst- och avgångshallen bakom mig. Tänk om Eloise hade gått vilse där!

Ja, då har Eloise haft den stora glädjen att återse mig. Gissa om hon blev glad. Jag blev också glad förstås. Hon hittade oss på flygplatsen, men det berodde på att vi höll en skylt med hennes namn. Annars hade hon nog irrat runt där fortfarande.

Eloise hade åkt flygplan hela vägen från Burlington i Vermont för att träffa mig. Då ska du veta att det är längre till Burlington, än vad det är till Mantorp eller Uppsala.
När vi så kom hem, så ville gärna Eloise se min skog. Jag visade henne den gärna. Jag fick amerikanskt godis också.
Vi gick korta rundan förbi myrstackarna. Men det fanns knappt några myror ute, eftersom det är så kallt. Det regnade lite också. Inte så trevligt.
Efter min husse och min gäst hade ätit middag, blev det dubbla fördiskar till mig. Visst är det kul med gäster?
Idag blir det en synnerligen delikat middag. Husse hittade nämligen kalvfärs i butiken. Vad blir då bättre än Kalvfärsbullar à la Sverker. Det är Kjersti som har kreerat receptet till min ära. Receptet hittar du här. (Det finns massa andra goda recept du kan hitta där också, fast mina bullar är godast). Provsmakningen är klar, men jag ser verkligen fram emot middagens fördisk.
Fast Eloise jag måste fråga en sak: Hade inte ditt dåliga väder kunnat stanna i Vermont? Var det nödvändigt att ta med det hit?

Hej så länge
Sverker

Leg. värd
GODIS Eloise försöker muta mig med godis från Amerika. Men det är en sak jag vill säga med bestämdhet. I denna fråga är jag orubblig: Jag är mycket mottaglig för mutor och ser gärna att jag får fler.

PAUS Vi tar en paus. Eloise passar på att prata med min husse och jag passar på vid stenen. Så kan det vara när man går i skogen.

INFORMATION Jag redogjorde för de olika gångvägarna vi kunde välja för att komma hem igen. Vi valde den förbi de två myrstackarna. Spännande för en del, eftersom sådana inte finns i Vermont.

MUMS Kalvfärsbullar à la Sverker i vardande. Kan det bli mer stämningsfullt eller vackrare än så här? Tack Kjersti för receptet!

TEST För att kunna avväga kryddning och så, så krävs det en testbit. Min testbit var synnerligen god, men vad annat kunde man vänta av en maträtt med ett sådant namn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar