16 april 2015

Nu har SD passerat alla moraliska gränser

PÅPEKA Somliga kanske skulle säga att jag sitter och tigger, men det är en definitionsfråga. Jag anser att jag påpekar lämpligheten i att ge mig fördisken.

Nu har SD, Sverigedemokraterna, passerat alla moraliska och anständiga gränser. Nu vill de förbjuda tiggeri i Tranås. Tigga är den enda guldkant jag har här på jorden. Jag skriver detta, trots att jag vet risken att förföljas av obildade SD-sympatisörer, så kallade nättroll.

Jag har genom åren varit mycket framgångsrik när det gäller tiggeri. Tänk vad många kalorier jag har räddat min husse ifrån. För att inte tala om nyttan jag gjort genom att fördiska alla tallrikar. Ska SD äventyra min husses och min hälsa genom att förbjuda tiggeri?
För att inte tala om alla gäster jag har, som gärna ger mig en extra godbit, efter ett försiktigt påpekande från mig.
Den metod jag använder mig av är att sitta vid matbordet och se svältande ut. Det brukar alltid resultera i någon godbit. Då blir både givare och jag glada.
Däremot är det att gå lite långt när man tar mat från bordet när någon ser. Det gör Lucy, men hon är en katt.
Nej SD, skärp er. Tiggeri ska absolut inte förbjudas. Inte i min värld där jag bestämmer.

Hej så länge
Sverker

Leg. tiggare

AVSLÖJANDE Att SD vill förbjuda tiggeriet, visar bara vilka människor de är. Att ta bort en yttersta födkrok för oss missgynnade hedrar knappast det partiet.

HUNGRIG Du ser själv hur svältande jag är, när jag sitter troget på min post jämte matbordet. Detta vill SD förbjuda i Tranås.

GLAD Titta på Eloise vad glad hon är, när hon får ge mig en godisbit. Det är en typisk win win situation. Jag blir glad som får, Eloise blir glad som ger. Detta lyckorus hade vi aldrig fått, utan mitt tiggeri. Det är vad SD vill förbjuda. De vill att alla ska bli olyckliga.

OHYFSAT Att låta sig fotograferas, när man stjäl min husses gröt från bordet, är att gå för långt. Men det är Lucy och hon är en katt. Jag har aldrig stulit från ett bord när någon ser. Att tigga sig till gröt är en helt annan sak.

2 kommentarer:

  1. Så upprörande! Du är förresten väldigt stilig där du sitter och ser svältande ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte bara stilig. Jag ser svältande ut också.

      Radera