13 april 2015

Fullkomligt onödigt att städa bilen

VÄDRAS Av någon anledning tyckte husse att mitt underlag, min filt och min handuk behövde rystas av och vädras. Det är klart, de var håriga och grusiga.

Här är det stressigt minsann. Husse anser att det ska städas. Det senaste han kom på, just precis nu, var att bilen behöver städas. Detta trots att den städades alldeles nyss, nämligen den 5 april. Fast det var ju förstås 2014.

Här fjäskas det något alldeles fruktansvärt. I morgon ska vi ta kollektivtrafiken (=min bil) till Linköping. Vi ska nämligen möta Eloise på en av världens största flygplatser. Man förstår att den är stor, eftersom den heter Linköping City Airport. På östgötska heter den Saabfältet. Med förenade krafter ska vi försöka hitta henne i den enorma ankomsthallen, som är lika stor som ett par klassrum i en normal svensk skola.. Du ska veta att det kommer flera flygplan varje dag, så det blir inte lätt.
Men för att kunna skjutsa henne ståndsmässigt hela vägen till Tranås, så tycker husse att bilen ska vara städad. Jag tycker nog att den var tillräckligt fin. Duger den åt mig, så duger den åt alla.
Nu är det i vilket fall som helst gjort. Det blev väl kanske inte så bra, men det är bättre än innan. Det är den devisen husse och jag använder när vi gör något.

Hej så länge
Sverker

Leg. bilstädare

FYND Titta här hade det minsann trillat ut en godisbit, som jag hittade. Ibland har man tur. Den fanns nog i filten.

DAMMSUGA Det finns lite grus att dammsuga upp, ser jag. Jag undrar hur det har hamnat där? Jag tror knappast att det kan vara jag som grusat ner.

GÖMMA Jag upptäckte att godisbiten var en sådan som jag redan hade ratat. Men man vet aldrig när man kan behöva den. För säkerhets skull så gömde jag den.

ORSAK Nu kom jag på varför det är så grusigt och hårigt i baksätet. Min Agnes brukar skjutsa runt sina lekkamrater när hon är hemma. Då tar hon bort mina skydd. Antagligen har hennes lekkamrater grusiga rumpor och långt hår har de alla. Nu får det bli ett slut på skjutsandet. Jag kan ju inte åka runt på ett grustag.

CANTERBURY Anledningen till att min husse och Eloise åkte iväg med en nystädad bil för ett år sedan, var att min husse ville visa mig var hundar ska ligga i sängen. I Canterbury Cathedral fanns ett exempel på det hugget i sten. Min husse tyckte att jag skulle ta lärdom av denna staty. Jag anser dock att hundar, liksom hussar, har rätt till en kudde att vila huvudet på. Gärna samma kudde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar