15 mars 2015

En solig toppendag med min Per

VÄLKOMMEN Aldrig är det så roligt att välkomna någon, som när min Per kommer. Han är nog snällast av alla (nu blir min Agnes sur). Han kom igår, precis som han hade lovat.

Det var en solig dag på många sätt igår. Från en klarblå himmel sken en hyfsad varm vårsol- Dessutom, för att förstärka solen, kom min Per till mig. Jag hade ju en fin present till kattan Lucy, som han skulle ta med sig till henne.

Nu var det så lyckligt att min Per inte bara hämtade kattans present, utan han stannade i flera många timmar. Under den tiden hann han provdricka kaffe från min husses fina kaffemaskin. Den maskinen är en julklapp till min husse från min Per. Hade bara jag druckit kaffe, så hade säkert jag fått den istället.
Sedan lagade Per sin goda fläskfilé med ett extragott potatismos. Det är en väldigt rätt, som jag med förtjusning fördiskade alla tallrikar. Fördisken från min Per var extrastor, precis som jag förutspådde. Också som jag förutspådde, fick jag smaka vid bordet. Min Per är så talangfull när det gäller att handskas med västgötaspetsar.
Jag hoppas att Lucy blir glad över sin present. Det kommer nog bilder så småningom. Det är synd om Lucy, för hon har en virusinfektion i ögonen. Hon måste få ögondroppar. Min Per säger att det är lika lätt att ge henne dropparna, som en ål med klor. Det är svårt.

Hej så länge
Sverker

Leg. glad

SOLSKENSPROMENAD Direkt min Per kom, tog jag med honom på en tur. Jag har ju lite muror och tussilagon att visa. Jag undrar om det finns sådana i Mantorp?

KOMPISAR Jag brukar alltid sitta i min Pers knä. Jag sitter i resursmattes knä också. Däremot sitter jag aldrig i min husses knä. Han är inte tillräckligt trevlig.

HOPPSAN Men se där! Min Per orkade inte med all mat han hade tagit, fastän den var så god. Eller hade han sparat den till mig? Det var jag som fick den, hur det än var med en saken.

FÖRBJUDET Min husse anser felaktigt att det är förbjudet att mata västgötaspetsar vid bordet. Min Per vet hur det ligger till egentligen. Semlan var god.

PRESENT Jodå, det är lastat ordentligt. I min Pers bil ligger min present till den franska kattan Lucy. Jag har ju fått så mycket god kattemat av henne, så hon kunde få något fint av mig. Detta fastän hon är en katta. Så snäll är jag. Ser du vad det är för något?

8 kommentarer:

  1. Simon Pudels matte15 mars 2015 kl. 13:26

    Vilka stora fina klösbrädor du gav till Lucy! Då kan hon klösa i dem i stället när din Per ger henne ögondropparna!

    SvaraRadera
  2. Men stiliga Sverker, skall du ge bort så stora igelkottar!!?? Kiki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inga igelkottar. Det är något annat, du får se senare. Per ska fotografera, har han sagt.

      Radera
  3. Ohhhh vilken fin bild på dig när du sitter i Pers knä! Ja du är fin och stilig på alla bilder förstås. Jag tror det är en kattmöbel vid namn Zamunda, visst har jag rätt?!?! http://www.kissekatt-webshop.se/shop/thumbnails/shop/ws26/39126/art26/h4806/23734806-origpic-79bfd2.png_0_0_100_100_202_345_85.png

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du har alldeles rätt. Granngården sålde ut den med 70% rabatt, vilket gjorde den prisvärd även för min snåla husse.

      Radera
  4. Två stora pälsmössor som kattan kan boa i!

    SvaraRadera