20 mars 2015

En dag full med lögner och besvikelser

SPANING Den första lögnen avslöjade jag tidigt i morse. Solen gick inte upp och ner på samma tid. Solen gick nämligen inte upp alls. Ser du någon sol? Jag såg bara den vanliga fula utsikten.

Det är vårdagjämt idag, påstår min husse. Fortfarande enligt min husse skulle solen gå upp och ner samtidigt. Den skulle alltså bara blinka till. Sanningen är den att den inte gick upp alls.
Dessutom skulle solen förmörkas av månen. Den lögnen gick jag dock inte på.


Jag förstår inte varför min husse ljuger för mig. Att solen skulle upp samtidigt som den går ner, förstår ju alla att det är en omöjlighet. För säkerhets skull gick jag dock till min Agnes ofärdiga uteplats för att kontrollera. Ja, jag blev besviken. Det kom ingen sol alls.
Sedan var det det här med solförmörkelsen. Snacka om överreklamerat. Jag såg inget av det, eftersom det inte fanns någon sol.
Detta har alltså varit en dag full med lögner och besvikelser.
Jag är kränkt!

Hej så länge
Sverker

Leg. mobbad

FÖRVIRRADE Till och med min Agnes snödroppar hängde med sina små blommor. Idag skulle det ju vara vår med sol som gick upp samtidigt som den gick ner. Inte konstigt att de små liven blir totalt förvirrade.

SOLSPANING Den fula grodan som sitter vid dammen satt orörlig och spanade efter solen som skulle förmörka sig. Det var en totalt onödig spaning, för det hände inte.

SOLSPANING Detta är ett fotomontage, men husse påstår att han har ett par sådana glasögon. Naturligtvis hittade han dem inte. De har legat på ett bra ställe sedan solförmörkelsen 30 juni 1954. Då blev det mörkt.

BEVIS Min husse påstår att denna molnbild är ett bevis för att solen förmörkades. Vad tror du? Jag tror att det är månen. Dessutom hade det varit klädsamt om hela solen/månen hade kommit med.

2 kommentarer:

  1. Näe, Sverker. Nu är jag faktiskt lite besviken på dig! Märkte idag att du är bortskämd!!! "Den vanliga fula utsikten".
    För det första är det ingen ful utsikt. För det andra skulle nog minst 70% av Sveriges västgötaspetsar vara själaglada om de bodde så fint som du!
    I övrigt håller jag med dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utsikten är visst ful. Såg du några västgötaspetsar i sjön? Tänkte just det. Alla utsikter utan västgötaspetsar är fula. Fast det är värre hos min Per, för där ser man katter.

      Radera