6 januari 2015

Dramatisk kattstrid Varning för starka bilder

11.19.10 Slagskämparna står och mönstrar varandra. Båda katterna väntar på att den andra ska ta första steget. Det morras och fräses. Månne den röda katten, ”Röda Skräcken”, vinna med sin tjockare svans över den svarta, ”Black Fighter”?

Visst händer det dramatiska saker i Mantorp. Alldeles utanför min Pers och Lucys hus, pågick det en hemsk kattstrid i minst en timme. Dessbättre var inte min lilla Lucy, den franska kattan, inblandad, utan det var lokalt slödder som gjorde upp.

Min Per drar katter till sig, som du har sett tidigare. Det var den röda katten jag försökte vara vänlig mot. Förgäves, måste jag säga. Nu vet jag det.
Men det är fler katter som kommer och äter hos min Per och Lucy. Naturligtvis vill dessa halvvilda individer ha maten för sig själva, så området kring Pers hus har blivit ett attraktivt revir för traktens strykkatter.
Någon gång ibland så möts de. Normalt sett blir det inte ett så våldsamt slagsmål, som på dessa dramatiska och otäcka bilder.
Det är min Per som var krigsfotograf och han lyckades ju med att fånga den våldsamma stridens olika händelser. Duktigt gjort Per!

Hej så länge
Sverker

Leg. sensationsreporter

11.20.45 Nu börjar det hända saker. Båda katterna försöker stirra iväg den andra. Röda Skräcken har bytt position på svansen 1,2 grader. Hur ska detta sluta? Kommer Black Fighter att ge sig?

11.21.39 Med en snabb rörelse, byter Röda Skräcken återigen position på svanstippen. Ska detta få Black Fighter att ta till flykten?

11.22.30 Matchen har pågått i 3 minuter och 20 sekunder. Har slagskämparna tröttnat? Black Fighter ryggar tillbaka när Röda Skräcken spänner ögonen i honom och får svansen ännu tjockare. Spänningen är olidlig.

12.08.18 Nu har striden tagit ytterligare en dramatisk vändning. Det verkar som Black Fighter har återfått krafterna efter avmattningen. Striden som nu nästan har pågått i en timme. Men Röda Skräcken har inte heller trappat av, utan tycks ha krafter kvar trots nästan en timmes strid. Tyvärr hade min Per inte tid att fotografera upplösningen. På kvällen fanns de dock inte kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar