9 januari 2015

Det nya årets bästa bantningstips

FACIT Inte för tjock. Inte för smal. Jag är helt enkelt perfekt, kanske med en liten dragning åt det tunna hållet. Lite spinkig ser jag allt ut, eller hur?

Ja, då har det nya året hunnit bli hela nio dagar gammalt. Nyårsafton är en dag då man av hävd ska avge nyårslöften. Det kan till exempel vara att inte jaga upp katter i träd, sluta skälla på ekorrar som redan sitter i ett träd. Sedan har vi ju det där med bantning. För att hjälpa dig med det, kommer jag idag att dela av mig med mina bästa tips så även du kan hålla en idealvikt.

Själv har jag alltid haft lite svårt att hålla vikten. Det beror främst på att jag får för lite mat. Dessutom gömmer min husse undan mina godsaker för mig. Jag får inte ta hans heller. Dock vill jag passa på att säga att den skinksmörgåsen som försvann från bordet vid TV:n igår, när husse gjorde ett ärende till köket, troligen stals av någon av guldfiskarna. Fast jag fick skulden.
Det första och bästa bantningstips jag kan ge till dig är följande: Sluta med sådana där dumheter. Du riskerar ju bara att tyna bort.
Nu ska du titta på bilderna och läsa texterna under dem och lära!
Lycka till. Hoppas att du kan hålla din vikt under hela året.

Hej så länge
Sverker

Leg. dietcoach

FÖRDISK Kan man inte få för mycket fördisk? Det är en fråga jag får ofta. Svaret är ett rungande nej! Det kan aldrig bli för mycket. Fördisken behövs för att delvis fylla upp en tom mage mellan måltiderna.

TRAPPOR Är det bra att ränna upp och ner i trappor? Nu blev det svårt. Svaret är ja och nej. Visst är det bra träning, men du måste också se till att snarast möjligt ersätta de kalorier du lämnade efter dig i trappan.

TIGGA Ska man verkligen tigga vid matbordet? Självklart ska man det! Särskilt om det är gäster. eller framförallt små barn, som sitter och äter. Då kan det verkligen löna sig. Även en Agnes eller en Julia kan manipuleras med min svältblick, som du ser.

SKOGSPROMENAD Men Sverker, är det verkligen bra att rusa omkring i skogen som ett skålalt troll? En skogspromenad innehåller så många positiva saker för själen. Det finns spår att följa och mycket att titta på. Men du måste tänka på att att du hela tiden tappar kalorier, och innan du vet ordet av så är du spinkig. Därför gäller det att bunkra upp ordentligt både före, under tiden och efter en promenad.

2 kommentarer:

  1. Vill bara säga: Du är helt perfekt, Sverker!! På alla vis. Kram från ett hängivet fan.

    SvaraRadera