18 november 2014

Det kan vara långt mellan heder och praktik

SMYGFOTO Teorin var att ingen skulle se mig. Jag hävdar bestämt att jag aldrig tar något från borden som jag inte borde. Att då smyga sig på mig när jag undersöker dukningen, är inte hederligt. Att sedan kalla bilden för ”Sverker försöker stjäla från bordet”, är en ren lögn. Detta foto skulle inte ha tagits.

Igår kunde du se bilder, där fotografen (=min husse) hade blommat ut med sin inkompetens. Det är lite samma tema idag, men inte. Idag får du nämligen se bilder som samme fotograf har smygtagit för att förnedra mig.

Från sin egen husse kan man vänta sig att få en viss förståelse. Jag är ju alltid snäll mot honom. Hur tackar han då mig tror? Jo, han tar massa bilder som aldrig skulle hava tagits.
Bara för att du ska förstå hur tarvlig han är, så visar jag några exempel idag.
Nu kanske du bättre förstår hur jag har det.

Hej så länge
Sverker

Leg. förnedrad

SMYGFOTO Att sitta vakt så att inte Lucy smiter ner nedanför trappan hos min Per, kan vara rent tröttsamt. Det kan hända att man vilar ögonen en kort stund under ett sådant uppdrag. Bilden ”Sverker somnat på sin post”, stämmer alltså inte. Jag vilade bara ögonen. Men hur lyckades kattan smita förbi mig, förstår jag inte. Detta foto skulle inte ha tagits.

SMYGFOTO Ligger det en brödbit på en bordskant, är den naturligtvis avsedd för mig. Att då kalla bilden för ”Sverker stjäl”, är en ren förolämpning. Detta foto skulle inte ha tagits.

SMYGFOTO Under en vanlig promenad i skogen kan det ibland vara sol. Ibland kan det vara skugga. Då tar man inte en bild, där bara min rumpa är i solen. Att dessutom kalla den ”Sverker solar rumpan”, är inte väluppfostrat. Detta foto skulle inte ha tagits.

SMYGFOTO Utslagen och trött efter en synnerligen svår operation, har jag just lyfts in i bilen. Dessutom var jag iklädd en osedvanligt ful pyjamas. Då smygtar husse detta foto ”Sverker i sin nya kroppsstrumpa”. Man kan ju tro att jag har andra pyjamasar, vilket inte är fallet. Detta var första och sista gången jag hade detta plagg på mig. Redan i Gränna hade jag tagit av mig denna ovärdiga outfit. Detta foto skulle inte ha tagits.

2 kommentarer:

  1. Ja, vad ska man säga om Din husses beteende - jag saknar ord/E-beth

    SvaraRadera