22 september 2014

Det blåser snålt och kallt efter valet

OVÄDER Det är inte lätt för en västgötaspets att stå på stranden i storm och regn. Men vad gör jag inte för mina läsare.

Vad var det för fel på det väder vi hade för ett par dagar sedan? Lagom varmt. Lagom blåsigt.
Nu är det kallt, regnigt och blåsigt. Vems fel är det? Jo de väljarna som inte lydde mig och valde fel!


Valet gick ju inte alls som jag hade tänkt mig. Jag hade hoppats på att få en majoritet av väljarnas röster. Så blev i inte fallet. Väljarna ville tydligen inte att deras husdjur skulle få gratis sjukvård, korv och köttbullar. Men det är klart, man får välja som man vill. När jag dessutom blev utsatt för sabotage, så är det inte lätt.
Men att inte 13 procent av väljarna lydde mig när jag uppmanade riktiga svenskar att rösta snällt, det är oförlåtligt. Jag kan inte tolka min uppmaning så att man ska rösta på ett parti som har devisen ”Allt vad du vill att människorna ska göra dig, ska du också göra mot dem, såvida de inte är muslimer”. Tydligen var det många som fattade det så. Jag klargjorde tydligt, tyckte jag, att man ska vara snäll även mot franska kattor och ge dem en fristad hos min Per i Mantorp.
Han som kan sända gräshoppssvärmar och ljungeldar straffar oss nu med blåst, kyla och överdrivet mycket regn.
Trots att jag hör till de snälla, så måste jag stå ut med denna kollektiva bestraffning. Det är synd om mig.

Hej så länge
Sverker

Leg. valförlorare

DRAMATISKT Detta skulle bli en dramatisk bild av de hemska bränningarna som hänsynslöst kastar sig mot min strand. Allt bara för att du skulle kunna se resultatet av felröstningen. Nu blev hela bilden suddig istället. Husse var det som höll ostadigt i kameran.

FÖRDEL Det finns fördelar med kallt väder. Tittar du väldigt, väldigt noga, så kanske du ser nig inne i bilen. Det betyder alltså att jag får följa med till stan, när husse handlar. Han brukar köpa godis, som jag får smaka av när vi åker hem.

FEGA Kvällstidningarna skriker ut det vi kan se om vi bara tittar ut genom ett fönster. Men de törs inte nämna orsaken till detta ruggiga väder.

2 kommentarer: