1 juni 2014

På utflykt med en Morris

KAMRATER Morris är inte här så ofta, men när han är det så bor han i grannhuset till vänster. Om du ser det från vägen. Om du är på sjön, så är det grannhuset till höger. Fast det är samma hus. Morris är den stora vita hunden till höger. Den stiliga västgötaspetsen till vänster är jag Sverker.

Jag har varit på utflykt med Morris. Nej, Morris är ingen bil, som husse tror. Morris är en stor vit hund. Morris är väldigt snäll. Det är jag som får bestämma.

Det hampade sig så igår, att när jag skulle rasta min husse, så skulle Morris rasta sin matte. Så varför inte slå oss ihop? Det blir ju roligare så.
Fördelen för Morris är att jag är så hemmastadd i min skog. Morris har sim skog i Stockholmstrakten någonstans. Om jag kommer dit så får han visa mig. Så enkelt och finurligt är det.
Under tiden som jag och Morris gick och språkade, så gick min husse och Morris matte och språkade. Fast de gick långt bakom oss. Jag hade nämligen bråttom hem, för där hade jag min snålt tilltagna mat som väntade. Morris får mat hemma hos sig och jag behåller min mat för mig.
Fast jag skulle kunna tänka mig att hjälpa Morris att äta upp hans mat.

Hej så länge
Sverker

Leg. vildmarksguide

CHECKING Det är lika bra att checka av med husse vilken väg jag ska svänga av. Det är bra om vi är överens. Morris, som inte vet så mycket om de olika stigarna, går och nosar efter intressanta dofter. Det finns ganska många här.

SUDDIGT Ännu en suddig bild från husse. Han påstår att det är så mörkt i skogen. Då ska du se på vintern! Då är det mörkt. I vilket fall som helst, så ser du att jag går först och visar vägen. Sedan har Morris bara att följa mig. Min husse och Morris matte hade det lätt. De hade två hundar att följa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar