2 mars 2014

Redo för en rysk attack av Sverige och Hätte

BEREDD Jag är inte den som lämnar min post. Jag står ständigt beredd på vägen med min vaksamma blick. Kommer det ryska militärer tänker jag skälla på dem.

Vår beredskap är god. Putin göre sig inte besvär med att komma hit. Med nyfylld mage och lämplig vätskebalans är jag redo att köra iväg alla inkräktare. Dessutom har jag vidtaget inre åtgärder (=gömt mina tuggben).

Du kan varje timma följa utvecklingen i Ukraina på extra nyhetssändningar på TV. Putins ryska soldater har inte dragit sig för att invadera en suverän stat. Ursäkten för detta är att han anser sig behöva skydda rysktalande ukrainare.
Även i Tranås bor det ryssar. Tror Putin att han behöver skydda dem också? Ja, det är inte lätt att veta. Maktfullkomliga män med mindervärdighetskomplex kan nog hitta på vad som helst. Med anledning av det har jag förberett mig för en rysk invasion.
Jag har ätit min frukost, som jag gärna hade sett att den hade förstärkts. Jag har druckit näringsvätska (=vatten). Jag har markerat mina gränser.
Som en extra säkerhetsåtgärd har jag gömt mina tuggben. De ligger nu på superhemliga ställen (=gula fåtöljen, tv-soffan och Agnes blå soffa som var farfars) som fienden aldrig har en chans att hitta. Inte Massimo heller. Jag ska ju vara barnvakt åt honom idag. Han kan inte ens hoppa upp i fåtöljer och soffor.
Nu ägnar jag mig åt spaning. Jag spanar av vägen när jag är ute och när jag är inne så har jag högsta beredskap.
För att riktigt kunna koncentrera mig, så spanar jag med slutna ögon. Kommer det rysk trupp, så tänker jag skälla så de blir rädda och drar sig tillbaka.

Hej så länge
Sverker

Leg. försvarsledare

SNÅLT För att riktigt kunna försvara sig, så behövs det rikligt med mat. Därför hade jag förväntat mig att få en extra stor och näringsrik portion idag. Massor av korv och leverpastej till exempel. Men då känner du inte min husse.

VÄTSKA För uthållighetens skull, så måste man se till att man inte har vätskebrist. Vatten snålar inte husse med. Utomhus har jag dessutom tillgång till en hel damm.

BRÅTTOM När högsta beredskap råder finns det inte plats med något finlir när man äter. Full fart är det som gäller. Det är viktigt att matpauserna blir så korta som möjligt. Det har jag tränat på i snart 14 år.

GRÄNSKONTROLL Bakom det före detta vita staketet är mitt suveräna territorium. Jag undersöker väldigt noga om främmande trupper har lämnat några spår vid gränsövergången. Ännu har ingen passerat.

2 kommentarer:

  1. Sverker du har kommit upp mogen ålder, du måste skaffa en lärling en ung
    stilig vacker klok Västgötaspets som är arbetslös och som du kan lära upp
    till att hjälpa dig med det ansvarsfulla uppgifterna som du har, då kan du
    gå över på halvtid för att se över din husse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge klarar jag allt galant.

      Radera