14 november 2013

Det gäller att mobba så mycket du kan

SNÅL Jag hade gärna delat med mig om jag bara hade haft någon mat. Du ser själv att min matskål är alldeles tom. Lucy har däremot kvar massor av sin mat. Tror du jag ens får smaka något från den fula kattens skål? Nej!

Det börjar höjas röster här och var att man ska ta till hårdare tag mot så kallad nätmobbning. Jag vill därför passa på att mobba lite, innan det kan bli kännbara straff.

Det är framför allt två stycken som jag gärna vill passa på och mobba: Lucy och min husse.

Lucy Detta är en före detta gatflicka från Toulouse. Dock har hon genom sitt lismande sätt kommit upp sig. Först till min Agnes, sedan hem till mig och nu har hon tagit över min Per.
Hon är snål, elak och bortskämd. Hon delar aldrig med sig av sin mat till mig, fastän jag är i större behov av fin mat. Dessutom slår hon efter mig ibland. Husse kallar det för att leka. Jag kallar det för misshandel. Fast med hennes bakgrund kan man ju inte vänta sig annat. Det värsta är att hon får finare mat än jag, hon har massa liggplatser och får vara på bordet och stjäla mat när min Per äter.
Det värsta med Lucy är dock att hon är så vansinnigt ful. Detta säger jag direkt till dig Lucy: Om du skulle lägga upp en bild på dig på Facebook, så skulle ingen skriva ”Oh, fina du”. Det skulle inte heller bli några likes.

Husse Det är inte mycket att säga om honom. Ju mindre desto bättre. Men han kan sammanfattas med några få ord: fet, ful och snål.

Hej så länge
Sverker

Leg. nätmobbare

VÅLDSBENÄGEN Detta är typiskt franska gatflickor. De slår efter fridfulla västgötaspetsar helt utan orsak. Sen att de inte träffar är en annan sak. Dessutom var hon så oförskämd att hon flyttade från mig. Också helt utan orsak.

HUSSE Det sägs att en bild säger mer än tusen ord. Du ser direkt att min husse inte är något snille. Han är inte bara dum, han är ful också. Det här är den bästa bilden av honom, han är nämligen betydligt fulare i verkligheten.

FULLÄNDAD Om denna stiliga västgötaspets finns inget ofördelaktigt att säga. Det är en smart och synnerligen vacker hund, men trots det väldigt ödmjuk, som du ser. Ja, du förstår säkert att det är jag på bilden. Mobbar du mig ska du få se på andra bullar.

2 kommentarer:

  1. Igår läste jag i en tidning om två söta västgötaspetsar (systrar) som målade tavlor. De var tränade att ha pensel i munnen. De var från Växjö-trakten. Där ligger Du nog lite i lä Sverker. I ditt hus är det väl bara husse som gör tavlor./E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag överlåter det konstnärliga till flickor, särskilt systrar. I vilken tidning såg du det? Det skulle jag vilja se.
      Jag har däremot satt färgglada målade tassavtryck på ett alldeles nylagt trägolv. De är fortfarande fina flera år efteråt.

      Radera