8 februari 2013

Husses och min framtidsdröm

VILA Det här är ungefär vad husse och jag drömmer om i en framtid. Vi har på ett fiffigt sätt lyckats med att tillgodose bägges behov, tycker vi.

Jag är lite sen idag, men det beror på att husse och jag har sammanträdat hela dagen. Det var inte så lätt att riktigt komma överens, men efter diverse voteringar (=var och en bestämmer vad han tycker och visar detta), lyckades sammanträdet enas om en trevlig framtid.

Tänk dig en äng med en liten flod som rinner förbi. I floden kan man bada om man är husse. Om man är en Sverker kan man stå och skälla på stranden. Det är lagom varmt (= +25,4 grader ungefär. På bilden är det 40 grader, som du ser, och det är alldeles för varmt.). Flodens vatten kan man också dricka, om man heter Sverker. Husse kan dricka flaskvatten eller flaskvin.
Det finns också obegränsat med god dyr mat, sådan som Lucy får. Dessutom finns det hussemat. Han anser sig också behöva böcker.
Så skulle husse och jag vilja ha det i framtiden.

Hej så länge
Sverker

Leg. framtidsforskare

5 kommentarer:

  1. Den där bilden såg betydligt trevligare ut än i inlägget tidigare. Alla älskar sommaren, hund, katt, husse och Ann från Hälsingland.

    Misströsta inte - under snön finns sommaren!

    Klapp och Kli!
    /Ann från Hälsingland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, men det är trevligare med sommar året runt.

      Radera
  2. Det låter som en framtida semester med husbil. Men glöm inte det portabla bredbandet så du kan fortsätta blogga! / Wi o Lu

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig framtidsdröm! Jag håller på att längta ihjäl mig efter sommaren! Det värsta är att jag blir äldre för varje sommar, men jag kanske kan önska att tiden står still när det nu äntligen blir sommar igen?

    SvaraRadera