5 januari 2012

Hundväder höll oss hemma

USCH Vilket hundväder. Egon tvärvägrade att gå ut och husse gick väl ett par meter. Det var bara för att kunna fotografera mig.

Att idag var det nästan så att det inte blev något alls. Husse har installerat (=dragit sladdar, satt in nya program i datorn och sagt hemska ord) sin nya skrivare. Nu kan han minsann skriva ut i A3+. Plus vadå? frågar jag mig.

Det har med andra ord inte hänt så mycket på hundfronten här. Jag har följt husse i spåren, för att eventuellt få lära mig nya ord. Fast jag kunde redan alla, frånsett drivrutiner. Är det ett fult ord?
Egon har ägnat dagen åt att sova. Det tycker han är skönt, för han är gammal som farfar. Husse och jag har varit hos farfar också och bytt en taklampa.
Nu ska vi ut i mörkret, blåsten och regnet i alla fall men sedan är det mat!!!

Hej så länge
Sverker

Leg. latmask


SVARTVITT Ursäkten husse hade att köpa den nya skrivaren, var att han ska kunna skriva ut bilder i svart/vitt som den här. Varför vet jag inte, för han har ju alltid färgfilm i kameran numera. Bilden är för övrigt från Steinway Factory i New York där de gör flyglar. Jag har inte varit där, men husse och Agnes.

3 kommentarer:

  1. Mina hundar ville inte heller gå ut idag - skitväder! Schysst flygel...Vi har ett piano men önskar vi hade haft en flygel!!

    SvaraRadera
  2. Ruskväder här också, vi stannar helst inne. Önskar verkligen att vi kunde få lite snö snart....så man kan återuppta sina "drivrutiner". / Wi & Lu

    SvaraRadera
  3. Till fianathome:
    En hysfsad begagnad, om du inte vill köpa en ny, Steinway Model D finns ju i priser runt miljonen, så varför tveka?
    Husse har spelat på ett antal sådana, men dessvärre spelar det ingen roll, för det låter lika illa ändå. Men han tyckte det var kul på fabriken + Steinwall Hall inne i stan.

    SvaraRadera