1 januari 2012

2012 års första skogspromenad

UTGÅNG Jag inledde årets promenader med att ta den tillsammans med min bäste vän Egon. Det är alltid lika roligt när han är på besök, men promenaderna blir inte så långa. Egon orkar inte.

Välkommen till 2012! Jag vill visa några bilder från årets första promenad. Jag hade glädjen att göra den tillsammans med Egon, min vän sedan år 2000.

Egons husse och matte gick hem tidigt, tidigt i dag på morgonen. Eller på natten om man ska vara riktigt noga. Egon ville inte ut och gå, utan han stannade hos mig
Till frukost fick vi den vanliga hundmaten, men idag var den spetsad med lite matrester från gårdagens matorgie. Äntligen fick jag smaka lammsadeln. Den var god och det tyckte Egon också.
Det var inte särskilt skönt väder idag. Någon årets första soluppgång såg vi aldrig. Dessutom regnar det isbitar. Inte så trevligt.
Men jag hoppas att vädret blir bättre tills min födelsedag i juni.

Hej så länge
Sverker

Leg. motionär


AVFÄLLING Egon håller sig inte gärna på livets smala stig. Han tar en avstickare då och då, fastän jag har gjort en sådan alldeles utmärkt stig. Han är en riktig syndare, Egon, men jag förlåter honom gärna. Min nåd är oändlig!

LEDSAGARE Egon hittar intressanta grejer i skogen och stannar upp. Då måste jag vänta, för vi är i den mörka Andarnas skog, och där gäller det att vara försiktig. Jag har tagit som min uppgift att skydda Egon från allt otyg som finns där.

2 kommentarer:

  1. Hej Sverker och god fortsättning på det nya året. Vi ser fram emot att följa dina äventyr och lärdomar på bloggen även i år.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. Det kommer mera, var så säker. Jag har mycket att lära ut.

    SvaraRadera