2 juli 2011

Projekt uteplats steg ett

SMÅLAND Om man nu ska till och bygga en uteplats i Småland, så kan man förvänta sig att träffa på en och annan sten. Det var precis vad Agnes gjorde. Många stenar. Små stenar. Stora stenar. Stenarna ska bli en stenmur så småningom, säger min duktiga och ambitiösa lillmatte Agnes.

Jag vet inte vad som har farit i min lillmatte Agnes. Knappt hade hon röjt klart i buskrabatten, förrän hon gick loss med trimmern. Då hittade hon ett ställe där utedasset stod för 33 år sedan.
– Vilket perfekt ställe för en uteplats, sade Agnes till mig.
– Kom så röjer vi undan här.
Jag höll med och intog genast jobbet som arbetsledare.
Agnes röjde, Agnes slet, Agnes lyfte stora stenar, Agnes grävde, Agnes lyfte små stenar, jag Sverker ledde arbetet och husse tog en och annan bild samt flyttade på de tre kopparormar vars boplats nu skövlades. Arbetet fördelades ganska jämt alltså – enligt husse.
Jag tror det kan bli en ganska fin uteplats om Agnes ork håller i sig. Vi får väl se.
Än bättre skulle det vara om husse orkade något. Det är dock knappast att vänta sig.


Hej så länge
Sverker

Leg. projektledare


UTSIKT Om jag klättrar upp på den gamla tallstubben, så har jag ganska bra översikt över projektytan. På så sätt kan jag leda arbetet på ett föredömligt sätt.

STORA STENAR Alla stenar i Småland är inte små. Ganska många är stora. Agnes hon pustar och sliter. Det här arbetet skulle vara lämpligare för husse, så kanske det skulle förbrännas lite av hans fett. Han tycker att det är tillräcklig fysisk ansträngning att ha kameran inställd på Manuell, så han får vrida lite på knapparna.

3 kommentarer:

  1. Hej Vad duktig Agnes är som jobbar så hårt
    och vilken fin utsikt. evap

    SvaraRadera
  2. Nå Sverker, blev det nån uteplats. Eller kom åskan på besök och störde mitt i arbetet?

    SvaraRadera
  3. Javisst är Agnes duktig, men uteplatsen är än i vardande. Det har åskat duktigt här idag, så arbetet har tagit lördagsvila.

    SvaraRadera