30 juni 2011

Inget ogräs här

INGET OGRÄS Det här är resultatet av den onödiga rensningen av min rabatt där jag har mina buskar. Husse påstod att det inte fanns något att rensa bort.

Min lillmatte Agnes drabbas ibland av något som kallas arbetslust. Det drabbades hon av igår. Du kan inte ana hur hon rev, klippte och sågade.

– Skulle vi inte ta och rensa rabatten med buskarna, sade Agnes till husse igår.
– Jag tycker nog det är lite onödigt, sade husse, som ogärna ägnar sig åt något som kan påminna om fysiskt arbete.
– Skulle det inte vara bra om man kunde se buskarna i rabatten, tyckte Agnes lite uppfodrande sådär.
– Jag har en naturtomt, sade husse.
Om du inte vet vad en naturtomt är så kan jag berätta det. En naturtomt har man om man är lat. Min husse är mycket lat. Min tomt är väldigt mycket natur. Han låter min tomt förfalla till nästan 100 procent natur.
– Visst är det vackert med den frodiga grönskan, tyckte husse arbetsskyggt.
– Nu sätter du igång och jobbar med mig, sade Agnes till husse. Jag höll med.
Jag övervakade noga deras arbete. Det blev ganska mycket ogräs som försvann från rabatten till mellanlagringen på gräsmattan. Nu ser man faktiskt buskarna igen.
Det bortrensade ogräset släpade vi ut i skogen under min ledning och lade där som man inte får lägga bortrensat ogräs.
– Här kan vi inte lägga det, sade Agnes, men det var precis vad husse gjorde.
Sådan är min husse. Lat och kriminell.

Hej så länge
Sverker

Leg. småkriminell


MASSOR OGRÄS Det blev ganska mycket ogräs av vårt rensande. Hoppas skogen blir glad som får lite extra gödning. Han som äger skogen skulle nog inte bli lika lycklig, om han skulle snubbla över det.

1 kommentar:

  1. Det är bra Sverker, håll efter lathunden där hemma!

    SvaraRadera