29 juni 2011

Mat värdig en västgötaspets

PINSAMT Ytterst pinsamt att husse tvingar mig och ta den här bilden. Och just idag. Jag kan ju inte förneka att det funnits rika tillfällen att ta liknande bilder under dagen.

I går var det fest för mig. Husse och min lillmatte har ju fått för sig att de ska banta. Nu håller det ju aldrig hela vägen för dem. Ta igår till exempel. Det skulle vara medelhavsinspirerad sallad. Jovisst. Det var precis vad det var som huvudrätt.
Till efterrätten hämtade Agnes inspirationen någon annan stans. Hon satte igång att göra en kladdig chokladkaka och fixade dessutom i ordning smeten till glass enligt Ben & Jerry’s recept och hällde den i glassmaskinen. Bägge skålarna var utomordentliga att slicka rena från onödiga rester.
När husse och lillmatte ätit klart fick Agnes bråttom till Sofie och husse fick bråttom till telefonen som ringde.
På bordet stod nu kvar säkert en 4,32 dl glass och mer än en halv kladdig chokladkaka.
Jag var ju rädd att skulle förstöras i värmen. Nu var goda råd dyra. Räddas vad som räddas kan. Jag hoppade upp på husses stol och ställde mig på bordet med framtassarna.
Jag hann rädda all kladdig chokladkaka och nästan all glass då jag hörde husses ilskna röst:
– Fyyyyyyyyyyyyyyyyyy Sverker. Hoppa ner genast.
Jag uppfattade det som en förtäckt anmodan att husse tyckte att jag hade räddat nog.
Tyvärr drabbades jag under natten av en maginfluensa, därav den pinsamma bilden. Antagligen har jag fått i mig någon bacill.


Hej så länge
Sverker

Leg. gourmé


FESTMAT Här kan du se vad räddade från matbordet. Lite mer än en halv kladdig choklad plus glassen som väl var sådär en fyra deciliter.

5 kommentarer:

  1. Hej .Det blev visst lite mycket av det goda. Hnder oss alla ibland evap

    SvaraRadera
  2. Haha, du är kul du TjuvSverker!!

    SvaraRadera
  3. Fick du någon kvällsmat igår:-)
    Med tanke på din storlek så var det bra gjort att pressa i sej all det där.

    SvaraRadera
  4. haha! min hund stal en gång helgskinkan! tänk att en liten terrier kunde få plats med nästan ett kilo skinka (med stark senap). hon var inte heller så go' i magen efter det. :)

    vad lurig du är, sverker! ;)

    mvh desirée

    SvaraRadera
  5. aaaaw! maginfluensa, huur kan det komma sig sverker? haha. din blogg är bäst vovven! hälsa husse att läraryrket är och ska bli spännande, han har nämligen en läsare (säkert flera, men en med säkerhet!) som läser till lärare. hon längtar också lite smått tills hon är pensionerad men det får man inte säga. nospussar!

    SvaraRadera