11 maj 2011

Mot en framtid i överflöd

LOCKANDE Ja, det må jag säga! Vasarna kan jag skänka bort till någon annan hund, som är lite mer flärdfull. Men säckarna med mat! Dem skulle jag gärna lägga beslag på. Det skulle gå lätt som en plätt om vi bara ställde upp.

Hej Husse
I dag har jag varit och tittat på när några hundar tävlade. Det verkar vara en lätt löjlig sysselsättning. Först gå omkring i skogen spåra spåren jag hade gjort tidigare (som jag redan berättat om). Sedan gå på en gräsplan och lyda husse hela tiden.
Visst verkar väl det lite väl löjligt enkelt för en västgötaspets som jag?
Det fanns i alla fall några trevliga tikar att leka med.

Varför ska man ställa upp i något så här enkelt, tänkte jag? Är det verkligen en tävling? Jag skulle ju ha vunnit så lätt så att det hade varit genant.

MEN!
Sen när det var färdigt, blev det dags för prisutdelning. Du skulle sett prisbordet! Om alla prisbord ser så bra ut, kan jag åka runt och tävla hela tiden.
Det måste vara extremt enkelt för mig att vinna, så då får vi ihop all hundmat jag behöver. Jag borde till och med kunna sälja en del, så vi drygar ut din magra pension.
Vasarna kan vi hoppa över, men säckarna med mat!

Problem att lösa
När jag pratade med de hundarna som hade tävlat finns det bara två problem för att vi ska kunna tävla och sopa mattan med de andra.
1. Man måste gå upp tidigt på morgonen. Inget problem för mig. Jag kan sova i bilen när du kör.
2. Även hussarna och mattarna måste ha bra kondition. Jag har naturligtvis väldigt bra kondition redan. Så husse, det är bara att sätta igång och träna bort din stora mage. Jag kommer att coacha dig. Här skall vinnas säckvis med mat!

Hej så länge
Sverker

Leg. tävlingsaspirant

BONUS Åker man på tävlingar så träffar man nya bekantskaper. Tänk vad roligt det måste vara för de hundarna att de kan komma hem och säga: ”Nej, jag vann inte, men det hände något bättre: jag fick träffa Sverker. Han var så naturlig och vänlig. Precis som en vanlig hund, fastän han är den kände västgötaspetsen.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar