14 maj 2011

Husse hemma hos sin Sverker

FULL FART När jag såg husse komma, gissa vem som satte full fart då? Rätt gissat. Det var husses Sverker.

Tänk idag så åkte jag hem med min resursmatte och resurshusse till mitt hus. Egon fick stanna hemma i sitt hus. Någon måste ju vakta. Kan ni gissa vad som hände efter ett tag?

Husse har varit borta i hela tre veckor, eller månader, eller så. Så idag åkte hela min resursfamilj, utom Egon hem till mig. Vi skulle väl vattna blommor eller så, tänkte jag.
– Gissa vem som kommer snart, sade resursmatte och såg finurlig ut.
– Det kan du aldrig, tillade resurshusse lite retsamt.
Vad hör jag då om inte husses bil. Det blir full fart mot grinden.
Där kom han. Min hjälte. Visserligen med avskalat hår, men ändå.
Nu är jag ännu gladare än vad jag var glad förut. Det är inte alls något fel på min resursfamilj, men husse är ändå husse.


Hej så länge
Sverker

Leg. välkomnare


NEDLAGD Jag lyckades få omkull husse bland alla blommor. (Små blå blommor heter de.) Jag tyckte att han gjort sig förtjänt av att få bli slickad i ansiktet av sin Sverker.

3 kommentarer:

  1. Otroligt härlig bild på dig Sverker när du springer för att möta husse.

    SvaraRadera
  2. Tack. Det är en kamera som har tagit den!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar dig Sverker! Du är bäst.

    SvaraRadera