13 maj 2011

Egons besvär med fula öron

ÖRONFEL Veterinären var snäll mot Egon, fastän han har så fula öron som bara ställer till besvär.

Hej Husse
I dag har Egon varit hos veterinären.
Jag är visserligen stor, stark och orädd, men jag är lite reserverad mot veterinärer.
Se till exempel vad som hände med Agnes fula katt. Jag stannade hemma och vaktade Egons hus i stället.

Sedan, när Egon äntligen kom hem från veterinären, var det inte alls synd om honom. Inte ett dugg. Han hade alla kropselar i behåll.
Han hade bara haft lite ont i ett öra och fick örondroppar. Jag har aldrig ont i mina öron. Som västgötaspets har jag ståndöron (ståtliga öron som står rakt upp på ett manligt sätt) som alltså luftas. Ståndöron är vackert och gör att jag aldrig får några problem med dem.
Egons öron hänger ner. Det är fult och dessutom opraktiskt. Enda fördelen var att jag fick hänga i dem, när jag var liten. Egon är så snäll och förstående.

Hej så länge
Sverker

Leg. vakthund


VAKTARE Ja, här sitter jag och hindrar tjuvar, banditer och rövare att komma in i Egons hus, när han är hos veterinären. Ingen försökte ens. Det kan man ju förstå, när man ser hur skräckinjagande jag ser ut.

1 kommentar: