26 januari 2011

Förbjudet att valla tåg på Legoland


Tågen som gick omkring bland de små husen på Legoland var spännande. Tyvärr fick jag inte jaga dem.Och tyvärr syns de inte på bilden.

Efter de många långsamma milen var vi helt plötsligt i Danmark. Igen. Men den här gången kom vi till resans huvudmål: Legoland. Fastän vi var i Dansmark så var vi inte på samma ställe.

På Legoland får hundar komma in och jag fick till och med en egen bajspåse och ett hundkex. Men det var jobbigt på Legoland. Legoland är ju precis inget för västgötaspetsar. Jag fick inte åka med något. Jag ville åka och titta på sjörövare. Jag ville åka båt. Alla mina tre mattar åkte med så mycket de hittade. Allt ville jag inte åka med, men några saker verkade vara som gjorda för en Sverker.

Svårt att hålla ordning på flocken
Om ni visste hur besvärligt det är när man ska kolla utgången på alla åksaker i så där trettio minuter i taget. Sen när äntligen flocken var samlad, så delade de på sig igen. Mattarna var åter utom all kontroll och husse och jag fick vänta. Och hela tiden var jag kopplad. Ytterst arbetsamt.
Däremot fick jag följa med på restaurangen. Då fick jag visa mitt allra bästa partytrick. Jag kan stå upp på bakbenen och dansa. Jag dansar bättre än husse, men ska man slå honom i den grenen, lägger man inte ribban särskilt högt. Jag fick också vatten och det tappades lite köttbitar från bordet.

Men jag fick titta på de fina landskapen i alla fall. Roligast var tågen som körde, men jag fick inte jaga dem.

Hej så länge
Sverker

leg. Dansare



Så här var det på Legoland. Småmattarna for som tättingar mellan de olika åkgrejerna, men jag fick inte åka alls. Här tog de faktiskt körkort. Förstår ni hur svårt det var när man skulle passa på dem på avstånd? Långa stunder såg man dem inte ens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar