5 februari 2015

Storstjärna försvarar prinsessan Madeleine

STORSTJÄRNA Som den megakändis jag är, så drar jag mig gärna undan offentlighetens ljus. Så här års kan jag anonymt pulsa fram längs min privata strand. Gör jag mig dessutom svartvit, så syns jag ännu mindre.

Nu har stackars lilla Madeleine hamnat i blåsväder igen. Jag måste ta henne i försvar. Som megakändis och superstjärna vet jag hur svårt det är att hantera pressen.
Bara för man är bidragstagare, så behöver man inte ställa upp och ge intervjuer. Jag ställer upp ibland, men så har jag inga bidrag heller.


Att ta en promenad ute bland offentligheten kan vara en ren pina.
– Titta där går Sverker.
– Får jag ta en selfie med dig och lilla Jasmine?
– Kan du inte dansa för mig Sverker? Jag tycker det är så roligt.
Allt detta plus alla blickar. Det är inte lätt att vara kändis.
Det är verkligen synd om Madeleine. Att kräva av henne att hon ska ställa upp för pressen är oförskämt. Man kan ju tro att hon är en statligt avlönad offentlig person. Hon har väl nog att göra med att avla kungliga barn, shoppa och festa.

Hej så länge
Sverker

Leg. kändis

KÄMPIGT Man måste ha förståelse för den lilla prinsessan. Att vara statligt anställd som kändis och partyprinsessa är kämpigt nog. Att dessutom behöva uttala sig i pressen, när man inte har något vettigt att komma med, måste vara ett oöverstigligt hinder för den chica bidragstagaren. Nej det kan du inte vänta dig, P4-chefen.

DÖLJA Jag vet hur det är att ständigt vara påpassad. Efter mina reseserier i de lokala tidningarna, var jag tvungen att maskera mig för att inte bli igenkänd. En tur på stan kunde vara en ren pina.

AGNES Även min Agnes har problem med sitt kändisskap, som hon har fått genom min blogg. Men tar hon på sig ett par solglasögon, så ser man inte vem det är. Hon kan lätt förväxlas med mig.

GRETA Tipset med solglasögon fick vi av husses mammas syssling Greta Garbo. Hon gick gärna omkring med solglasögonen på i ur och skur. Då kände man inte igen henne.

5 kommentarer:

  1. Hi hi Sverker, du är bäst! Det vet du ju redan. Måste säga att jag hellre skulle träffa dig än prinsessan. Hör gärna av dig nästa gång du kommer till den så kallade kungliga huvudstaden. Jag lovar att vara diskret och inte avslöja dig. Bara lägga ut ett foto på den vackre Sverker på min blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill gärna hamna på din blogg. Den har så bra bilder.

      Radera
  2. Tack, Sverker! Hoppas att vi ses ♥

    SvaraRadera