4 februari 2015

Bättre än så här kan det nog inte bli

ROLIGT Trevligt med lite snö, så min vinterpäls kommer till heders. På sommaren kan min päls bli alldeles för varm. Bristen på sol, gör så att jag inte bländas när jag är ute.

Det blir ett trevligt inlägg idag. Allt är så fantastiskt bra. Dessutom händer ddet mycket. Massor. Vad ska jag skriva om då? Vad ska jag låta min fotograf ta bilder på då? Just det allt. För det finns massor.

Husse som är den sanna pessimisten, försöker dämpa mig lite.
– Det finns väl inget att blogga om idag Sverker, säger min husse i sur ton till mig.
– Allt!
– Räcker det inte med lite minnen från förr. Du börjar ju bli gammal.
– Varför minnen, när det händer så mycket nu.
– Kunde du inte berätta om någon resa?
– Det har jag gjort redan.
– Men det här vädret är ju ganska kass. Kallt, blåsigt och ett ständigt snöande, försöker husse.
– Bra väder. Jag får användning för min varma päls, och du kan skotta snö och se om din urtjatade hjärtoperation fungerar.
– Men solen skiner ju inte.
– Det är ju bra! Jag slipper bländas av det skarpa ljuset.
– Då tar jag väl lite nya bilder då.
– Bra! Dessutom är det skönt med tabletter, så jag inte har ont i tassen.
– Men hungrig är du väl? Snälla, klaga lite!
– Jag åt ju precis nyss och dessutom fördiskade jag din gröt.

Hej så länge
Sverker

Leg. lättroad

TYST Ute på sjön är det helt tyst. Inga båtar eller helikoptrar som stör idyllen. Inte ens skriande fiskmåsar. Nu slipper jag gå ut på balkongen för att spana på objudna gäster som far på sjön.

MYSIGT Tänk vad trevligt det är med en brasa i kakelugnarna. Det är inte bara trevligt, det spar el också. Lucy var väldigt förtjust i att ligga framför kakelugnarna.

EXTRAGOTT Vilken god mat jag får! Hund mat och kattemat i en trevlig blandning. Kan det bli bättre än så här? Bättre knappast, men mer, ja! Fast jag måste ju tänka på min manliga och stiliga figur också, så det kanske räcker.

PRAKTISKT En snabb blick på bordet och du ser det aktuella snödjupet. Vad du inte ser är att bordet behöver målas om. Praktiskt i dubbel bemärkelse kan man säga.

SKÖNT Vilken tur vi har att inte min väg plogas så ofta. Nu är den mycket mjukare att gå på, vilket är bra för min onda tass. Tack Tranås kommun!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du blir bra i tassen snart, Sverker!
    Hälsningar Tora

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir bättre och bättre, men korta, korta promenader.

      Radera
  2. Humöret på topp idag, trots en dålig tass. Krya på den, finaste Sverker.

    SvaraRadera