8 februari 2015

Allt du inte visste om Melodifestivalen

BÖRJAN Melodifestivalen har nyss börjat. Det ska verkligen bli spännande och se hur den är i år. Efter de som du ser hade pratat färdigt, så sjöng en flicka.

Jag hade igår turen att få möjlighet att övervara Melodifestivalen på plats. Platsen den ägde rum var hemma hos min resursfamilj. I dagens bildreportage kan du se bilder som får dig att häpna. Du som trodde att du visste allt!

Att se en melodifestival på fastande mage, låter sig inte göras. Därför skulle vi hålla hus hos min resursfamilj, där det finns både mat och folk som kan tillaga den.
Redan nu kan jag dock avslöja att det var tur för mig att jag hade ätit hemma, innan jag tog kollektivtrafiken (=min bil) till resursfamiljen.
Dessvärre tyckte sig min resurshusse höra ett kastanjettliknande ljud, när jag traskade fram på golvet. Det resulterade i ett plågsamt djurförsök, eller som det också kallas ”klippa klorna på Sverker”.
Sedan fick husse och resurshusse rensa krabba och hacka grönsaker. I största hemlighet kan jag avslöja att jag fick smaka en liten, liten, liten krabbit.
Resursmatte ägnade sig under tiden åt den finare matlagningen vid spisen.
Maten som serverades kan du se på bilderna. Även resursmatte ryckte in som fotograf, vilket var tur. Tänk hur skämmiga bilderna hade varit om husse hade varit skarp!
Så började då kvällens huvudnummer: Melodifestvalen!
Den började med att några pratade. Sedan var det en flicka som sjöng. Sedan blev det lite dimmigt. Sedan var det en flicka i en guldklänning, troligtvis prinsessa, som gick direkt till finalen. Sedan var det slut.
Så nu vet du allt om gårdagens melodifestival.

Hej så länge
Sverker

Leg. tv-recensent

PLÅGSAMT Denna övning är lika plågsam som onödig. Det värsta är att det gör ont, redan innan resurshusse har börjat klippa. Sedan blir det bara värre.

KRABBRENSNING En liten, ynka liten, bit fick jag. Antagligen för att jag skulle testa att krabban var färsk och god. Det var den.

GRÖNSAKER Eftersom det var gott om tid, så satte resursmatte husse på att hacka och skära grönsaker. Det var gurka, salladslök och tomater. Allt är fullständigt onödiga tillbehör i en krabbsallad. Tur att husse är suddig.

FÄRDIGT Krabbsalladen nästan färdig. Det ska bara till lite vinägrettsås som resurshusse gjorde, enligt resursmattes anvisningar. En liten dillkvist på toppen, lyser också upp det hela.

HUVUDRÄTT Lite suddigt kanske, men jag kan berätta vad det är. På fatet ligger det välsimmad torsk, små kulor, som är gryn av något slag, fläsktärningar och så ugnsrostad pumpa. I skålen ser du lite kanske god dillsås . Dessutom fanns det potatis. Hur det smakade? Hur ska jag kunna svara på det, jag fick ju inte ens fördiska.

FARTFYLLT När första flickan började sjunga, så lade jag mig tillrätta jämte resursmatte. Lägg märke till att jag får ligga i den alldeles nya soffan! Den var så skön, så att jag nästan somnade.

SLUT Direkt efter att fösta flickan hade sjungit, så fick den här flickan reda på att hon hade gått direkt till finalen. Antagligen gjorde hon det för hon hade guldklänning. Min Agnes har bara guldkavaj.

3 kommentarer:

  1. Du ser verkligen ut att lida av manikyren/pedikyren, stackars stackars dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fruktansvärt. Det är oerhört plågsamt och borde vara förbjudet utan bedövning. Korv och köttbullar bedövar bra.

      Radera
  2. Men så god den där maten ser ut! Kan man få receptet? Synd att du inte fick fördiska.

    SvaraRadera