5 december 2014

Till och med katten har tröttnat på husse

BOOTS Trots att husse säkert har försökt att muta den amerikanska 21-åriga katten Boots med massor med godis, så har nu Boots tröttnat. Boots vill att min husse åker hem till sin Sverker.

Nu får det vara nog. Måtte min husse hitta sitt pass och ta nästa flygplan hem. Det behövs någon som tar hand om guldfiskarna. Dessutom saknar jag verkligen fördiskningen.

Nu borde inte min husse ha något mer att göra i Seattle. Han har firat Thanksgiving. Han har sett på hur huset har juldekorerats ute och inne. Han har firat min Davids 40-årsdag. Han har träffat sina barnbarn Evan och Emily. Jag hoppas att han har köpt present åt mig, men inte till Lucy.
Dessutom har jag läst att det dyker upp frestelser i Seattle för folk med dålig karriär. Är det något som min husse har, så är det dålig karriär.
Så snälla husse. Du behövs här hemma nu. Jag vill fördiska!

Hej så länge
Sverker

Leg. hemmaväntare

JULGRAN Direkt efter Thanksgiving drar det igång med att göra julfint. Ingen rast och ro där inte. Här ser du Evan och Emily dekorera julgranen, som redan har över 1.000 lampor.

SYSTER På sin födelsedag kunde min Agnes gratulera sin bror David via Skype. Min Agnes är också Davids syster.

FINT Davids hus har så många lampor, så de brände en 15A säkring. Efter att sådär 500 lampor bytts ut mot LED-lampor, blev huset så här fint. Hemma har vi en stjärna i ett fönster.

40-ÅRING Men är det inte min familj i Seattle, som sitter där och äter? Jo, det är det. Det ser man på att det är 40-åringen David som sitter till vänster och sedan Evan, Emily och Stephanie. Husses tallrik syns, men han var säkert för ful att vara med. Säkert mycket fördisk jag missade.

TÅRTA Naturligtvis ska man ha en tårta om man fyller år. Det fick David. Jag fick ingen. Emily och Evan ser på och Stephanie filmar med sin telefon.

RISK Har man så dålig karriär som min husse, så är det alltid en risk att falla för frestelse. Dessutom går han säker på varenda reklamtrick. Nej, det är hög tid att han sätter sig på nästa flyg hem. Bara han inte blir kvar i Amsterdam.

4 kommentarer:

  1. Nu känns det lite oroligt med husse där borta. Vad kan han inte hamna i, vill inte ens tänka tanken klart. Undrar om han har ordning på passet denna gång, så han kan ta sig hem innan det händer något. Du borde varit med och haft ett halv öga på honom Sverker./E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är verkligen orolig. Än har jag inte hört något. Fast han har inte åkt än.

      Radera
  2. Bästa Sverker! Man saknar inte kon för än båset är tomt./Lill-Tufflan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Jag vill inte bo hemma hos mig alldeles ensam.

      Radera