2 december 2014

Husses snålhet lägger krokben för min karriär

SNÅLJÅP Inte lär min otroligt snåla husse ens tänka på att försöka muta in mig i kommunledningen i Tranås. Ser du hur korkat snål han blick är?

Min snåla husse stoppar min politiska karriär. Han skulle aldrig få för sig att betala $5000 för att jag skulle bli borgmästare, om så bara för en dag.
Fridas husse däremot tvekade inte, utan betalade villigt massor med dollar för att glädja sin lilla hund.


Om jag ska vara opartiskt korrekt i mina åsikter, så tycker jag att jag skulle göra mig betydligt bättre som borgmästare än Frida. Jag är betydligt stiligare och dessutom manligare. Konstigt vore det väl annars, med tanke på att Frida är en tik. Dessutom är hon inte ens västgötaspets.
Om den dagen skulle komma att jag kunde bli kommunalråd för en dag – om husse betalade – så skulle han inte satsa en krona. Så snål är han.
Nu är det kanske svårare att köpa in sig i den politiska världen i Sverige, än vad det är i USA, där Frida och hennes husse bor. Det var så Frida kunde bli "Mayor of San Francisco for a Day". Så kan det gå om man har en husse som älskar sin hund. Det har tydligen Frida till skillnad från somliga andra.
Jag får väl vara nöjd om jag får fortsätta att bestämma här hemma.

Hej så länge
Sverker

Leg. oälskad

LEDSAMT Hur tror du att det känns, när man får läsa om sådant här i tidningen? Det är ju inte en glädjens dag, kan jag säga.

ÄLSKAD Dean Clark heter chihuahuan Fridas husse. Han måste älska henne, när han satsar 5.000 dollar på hennes politiska karriär. Hur mycket tror du min husse skulle kunna tänka sig?

OPASSANDE Visst skulle jag passa mycket bättre här, istället för Frida? Tänk dig en tjusig västgötaspets som heter Sverker, istället för denna lilla ynkliga hund.

4 kommentarer:

  1. Simon Pudels matte2 december 2014 kl. 10:51

    Det ser ut som man måste ha klänning om man ska vara borgmästare. Du skulle nog vara jättestilig i klänning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju annars min ljusgröna kroppsstrumpa. Den kanske kunde duga. Eller min reflexsele.

      Radera
  2. Visserligen är Du väldigt stilig, men ICKE i kroppstrumpa. Reflexväst är lite mer manligt/E-beth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt böjd att hålla med där. Helst har jag bara min stiliga päls.

      Radera