30 november 2014

Grattis till min David 40 år idag

BÄST Det här är väl en gammal bild på min David, men den bästa. Jag sitter nämligen i hans knä. Övriga är gratulanter till David, utan farfar som inte finns mer. På bilden ser du dessutom Stephanie med Evan i knät, farfar, Agnes med Emily i knät, husse och Per. Hela familjen, kan man säga.

Just nu fyller anledningen till att husse smet ifrån mig till Seattle 40 år. Det är min David, som har blivit så gammal. Enligt husse var det en kall och snöig morgon, som David föddes i Eksjö för precis 40 år sedan..

Nu bor jubilaren i Seattle tillsammans med sin familj. Familjen är min Stephanie, som är Davids fru och tvillingarna Evan och Emily. De är mina också.
Han har bott i Seattle hur länge som helst. Till och med så länge att han inte bodde i mitt hus, när jag fick min Agnes för över 14 år sedan. I sommar ska de kanske komma allihop till mig. Då ska Evan, Emily och jag gå ut i skogen.
Fast idag ska jag bara gratulera David på hans 40-årsdag. Det är synd att jag inte kan vara där och göra det personligt. Då skulle jag sitta i hans knä. Dessutom skulle jag vara snäll mot katten Bots, 21, fastän han är en katt.
Naturligtvis skulle jag med glädje ta mig an all fördisk både på födelsedagen och efter Thanksgiving. Så snäll är jag. Det kanske kommer lite bilder från 40-årsdagen också. Vem vet?

Hej så länge
Sverker

Leg. fjärrgratulant

HOBBY 1 Min David har som hobby att bygga snögubbar av tyg med lampor inne i sig. Redan nu står den så vackert på gräsmattan.

HOBBY 2 Då och då så bakar min David pepparkakor. Det tycker han är roligt. God hjälp har han av sina barn Emily och Evan.

BRÖDER David och Per med Emily och Evan. Bilden är tagen hemma hos Per i Mantorp som du ser. Vem av David och Per tycker du är mest lika?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar