2 oktober 2014

Partistödet som gick upp i rök

FÖRETAGARSTÖD Större delen av mitt missade partistöd, hade jag använt till stöd till småföretagare i Tranås. Detta är en affär, där jag sett till att partistödet hade bytt ägare i utbyte mot lite tuggben eller annat kul.

En minst sagt otrevlig följd av att jag genom grova oegentligheter inte blev vald till kommunfullmäktige i Tranås, är att mitt rättmätiga partistöd gick upp i rök .
Jag hade i princip redan intecknat mina pengar. Min tanke var att jag skulle gynna småföretagare i Tranås.


En butik jag skulle ha gynnat är djuraffären i Tranås. Där finns ett utmärkt sortiment av tuggben i olika storlekar och smaker. Vill man ha grisöron, så går det också att köpa. Sedan finns det vanlig hundmat också.
Mat hade jag nog mer satsat på en vanlig mataffär. Där finns det korv, blodpudding, leverpastej och köttbullar i överflöd. Har man partstöd, så behöver man inte spä ut maten med hundfoder.
En annan sak som är nödvändigt att företa sig om man är folkvald, så är det studieresor. Då kan man ta till partistödet. Jag hade tänkt mig en resa till lite varma platser nu när det börjar bli lite ruggigt och kallt.
I vilket fall som helst åkte vi till hundaffären idag, min husse och jag. Vad tror du vi kommer hem med? Tuggben? Inte då. Husse köpte kattleksaker till Lucy och fiskmat till hans guldfiskar. Vad köpte han till sin ende trogna vän västgötaspetsen Sverker? Inget!
Det är synd om mig. Jag hade behövt partistödet.

Hej så länge
Sverker

Leg. stödlös

FÖRSVUNNIT Där gick mitt partistöd upp i rök på grund av oegentligheter i valprocessen. Nu fick andra partier dela på de pengar, jag så väl hade behövt och hade rätt till.

LEVANDEFODER I djuraffären fanns det levande kattleksaker, som de kan äta upp när de lekt färdigt. Det var tur att min husse inte köpte en sådan till Lucy.

ELÄNDE Då åker man och handlar i en affär där det finns massor med tuggben och annat kul och så kommer man hem med kattleksaker och fiskmat. Snacka om en misslyckad inköpsresa.

STUDIERESA En studieresa till södra Frankrike hade inte varit fel. Är det egentligen riktigt utrett om palmer är lika bra att markera på, som en svensk björk eller en lyktstolpe? Det är frågor som man bör finna ett svar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar