12 oktober 2014

CORDEF – Fredriks roliga leksak

KONSTIG Visst ser väl Fredriks bil konstig ut? Men det är inget mot vad den låter. Till och med jag kan höra den, och det säger inte lite.

Min husse har en lekkamrat som heter Fredrik. Han håller sig med roliga leksaker. Den senaste leksaken i raden är en CORDEF. Den har Fredrik gjort själv.

Tänk dig att du har köpt en väldigt kvaddad Chevrolet Corvette, Dessutom kanske du har en Land Rover Defender som står och ser ledsen ut. Då kanske du kommer på tanken att knåda ihop de bägge bilarna för att göra en enda bil. Det var så Fredrik gjorde.
Det är ganska enkel matematik: Defender + Corvette = CORDEF. Han knådade och knådade i flera år och helt plötsligt fanns det en CORDEF i Fredriks garage.
Vad man får då är en bil som ser ut som en Land Rover, men som går som en Corvette.
Jag fick inte åka med, för det fanns bara plats för en husse och en Fredrik i bilen, men husse påstår att den går som ett skållat troll.
Fredrik tävlingskör ibland och han och hans CORDEF har gjort många Porschar ledsna på Mantorp Park.
Jag vill också åka i Fredriks bil, men det fick jag som sagt inte. Det är synd om mig.

Hej så länge
Sverker

Leg. bilexpert

TYVÄRR Nej Sverker, du får inte följa med, sade Fredrik till mig. Du får inte plats. Tänk att husse kom med på bilden också. Visserligen bara som en skugga, men han är ju inte mycket mer.

GLAD Ser du att Fredrik ser glad ut? Det är bara för att han ska få träffa mig. Jag blev också glad när Fredrik kom, även om han har en konstig bil.

TIDNING Den här bilden och några andra som min husse tog, kommer att dyka upp i en engelsk motortidning så småningom. Eftersom Fredrik inte är så noga, så lät han husse ta de bilderna. Utan assistens av mig. Snacka om chansning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar