2 september 2014

Världens duktigaste barnbarn

SOMMARLÄGER Om man bor i USA, så brukar man åka på sommarläger. Så även husses barnbarn min Emily och min Evan. DigiPen hette det lägret de åkte på.

Långt, långt borta i en stad som heter Bothell bor min Emily och min Evan. Om du sätter dig i en bil där och åker en stund, så är du snart i Seattle. Om man är ungdom i USA, så ska man åka till ett sommarläger. Därför gjorde Evan och Emily det.

Evan och Emilys pappa heter David. Han är son till min husse och bror till min Per och min Agnes. David och Per är programmerare. Nu vill nog David att hans barn också ska bli programmerare. De är också väldigt datorintresserade. Det var därför de båda 13-åringarna åkte till DigiPen.
Vad gör man då på ett sådant läger? Läger och läger. Det är ett datorcollege som har de här tvåveckorskurserna. Vad de lärde sig var att programmera ett eget 2D videospel som man kan spela på sin dator.
Nu kan de också arbeta som programmerare, precis som pappa. Fast deras pappa började programmera när han var 9 år.
När kursen nästan var klar, så fick de stolta föräldrarna komma och se vad deras duktiga barn hade gjort. Jag tror Evan och Emily var bäst.
Om man var riktigt duktig att programmera, så fick man ett diplom. Evan och Emily fick var sitt diplom. När lägret var slut, var juli slut. Då kom min Agnes till Evan och Emily.
Jag har också diplom. Flera stycken, men trots det är jag inte mallig och är det synd om mig.

Hej så länge
Sverker

Leg. barnbarnshund

PS. Det är Evans och Emilys mamma Stephanie som har fotograferat de fina bilderna. DS.

DUKTIGAST Jag tror alldeles säkert att min Emily var den duktigaste på att programmera på hela lägret. Här sitter hon stolt framför sin dator och visar sin mamma vad hon har gjort.

DUKTIGAST Jag tror alldeles säkert att min Evan var den duktigaste på att programmera på hela lägret. Här sitter han stolt framför sin dator och visar sin mamma vad han har gjort.

STOLTA Med all rätt kan Emily och Evan vara stolta efter avslutat läger. Bara för att de var så väldigt duktiga, så fick de var sitt fint diplom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar