3 september 2014

Jag har lånats ut till resursfamiljen

NERVÖST Om både min mat och jag är i samma bil, så undrar man vad som ska hända. Ja, inte vet jag, för jag har inte hört något. Jag hör inte något alls numera.

Jag är utlånad. Husse har säkert åkt och roat sig på främmande ort. Hur han kan klara sig utan sin Sverker är en gåta för alla och envar. Fast jag kan inte klaga, för jag är hos min resursfamilj.

Det var igår som husse packade vår bil med sig, mig, en väska och min mathink. Sedan började vi vår resa. Min och min mathinks resa tog slut hos min resursfamilj. De var inte hemma. Först gick jag in i köket. Där fanns ingen mat. Sedan gick jag uppför trappan till andra våningen. Där fanns inte heller någon mat, eller någon i min resursfamilj.
Då bestämde jag mig för att gå ner igen. Då fanns det ingen husse kvar.
Vad som hände sen får du veta senare. Och du; tro inte på ryktet att jag skulle ha tagit tre korvar ur en matkasse och ätit upp dem. Bara elakt förtal.
Men nu vet du att jag lämnades ensam i ett stort hus och utan mat (frånsett korvarna, som inte jag åt upp). Brra lite vatten var allt jag hade. Det är väldigt synd om mig.

Hej så länge
Sverker

Leg. övergiven

LÅST Ingen öppnade när jag skällde utanför dörren. Där stod jag alldeles ensam. Husse hade nyckel, så han kunde släppa in mig. Men jag hittade ingen mat eller någon resursfamilj.

ONÖDIGT Jag gick upp på andravåningen alldeles i onödan. Inga människor, ingen mat och när jag gick ner igen, så fanns där ingen husse. Synd om mig är det.

2 kommentarer:

  1. Nääää stackars dig! Helt övergiven och dessutom bli beskylld för att sno korvar. Stackars dig! Jättesynd om dig!

    SvaraRadera