4 september 2014

Här ser du orsakerna till att husse svek mig

ORSAKERNA Husse påstod att han skulle åka och träffa ett ungdomsgäng i Mariefred. Det var därför han svek mig. Detta är ungdomsgänget ifråga. För min del ser jag bara fornlämningar. De kan heta Britt, Måns, Per, Gunnar och Janina. Jag har träffat alla.

Varför får inte jag följa med, när husse åker iväg och träffar mina vänner? Det är en fullt berättigad fråga. Nu har jag ju på intet sätt dåligt hos min resursfamilj, men ändå…

Det blir bara lite bilder som min husse har skickat till mig i går. Jag tar det lugnt med andra ord. Det är jobbigt att dels vara synd om och dels övergiven av sin egen husse.
Husse har berättat hur roligt fornminnesföreningen har i Mariefred.

Hej Sverker
Först åkte jag till Mariefred. Där träffade jag mina lekkamrater vid vandrarhemmet. Sen gick vi och åt. Du missade god fördisk. Sen satt vi och pratade. Sen gick vi på slottet där vi lekte som något yngre (sådär 57 år sedan). I slottet får man inte fotografera. Sedan gick vi till vandrarhemmet. Sedan åt vi lite. Där pratade vi om hur mycket bättre det var förr.

Hälsningar din husse
PS Idag kommer jag hem. DS

Ja, det var inte mycket han hade att komma med. Jag undrar så över fördisken jag missade. Nu är det ännu mer synd om mig.

Hej så länge
Sverker

Leg. sviken


UTSIKT Utsikt från slottet, där man inte får fotografera. I kyrkan som du ser, spelade farfar minst varje söndag.

ÄNDRING Jo, den här sängen skulle passa åt mig, men man skulle behöva flytta stolarna lite så jag skulle kunna hoppa upp och lägga mig.

TOMT Täng vad mycket finare den tavlan hade blivit, om de bara hade målat dit en glatt skällande västgötaspets. I spegeln kan du skymta min svikande husse som inte fotografera, eftersom det är förbjudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar