20 juli 2014

Husses försena ankomst förstörde min fest

FÖRGÄVES Trots att jag lade upp min alldeles utsvultna min, så fick jag inget. Detta berodde alldeles säkert på att min husse kom försent till festen. Det är Rolf jag uppvaktar. Du ser mitt hus i bakgrunden.

Min husse har satsat massor med pengar på ett radiostyrt armbandsur. Han har alltså exakt tid att tillgå. Trots denna dyra utrustning kom han åtta sekunder försent igår, när vi var bjudna på fest hos mina grannar. Därför fick jag inget smaskens. Nästan.

Mina grannar är moster och morbror. Igår var kusin Katrin och Rolf där också. De senare hade gjort mat, så att det säkert skulle räcka till mig. Men inte. Smulorna jag fick var få och små.
Jag är säker på att om husse hade kommit i tid, så hade de varit på bättre humör. Då hade nog köttbitarna duggat tätt från överflödet på bordet.
Nu ska jag betygsätta de som satt vid bordet hur de skötte sig. Jag använder Sverkers femgradiga skala, där 5 är bäst och 1 är klandervärt.

Moster 5 (Jag fick lite småbitar under pågående måltid. Hon brukar dessutom komma med smaskens)
Morbror 2 (Jag fick inget, men han är snäll ändå.)
Kusin 4 (Hon satt och rensade lite godis till mig, men efter alla andra hade ätit färdigt.)
Rolf 1 (trots ivrig uppvaktning fick jag inget)
Husse 1 (Trots att han vräkte i sig, blev det inget till mig. Det var väntat.)

Nästa fest hoppas jag att husse ska komma i tid, så alla är på bra och frikostigt humör.

Hej så länge
Sverker

Leg. svältkonstnär

ÖVERFLÖD Titta bara vad min husse hade vräkt i sig. Trots det, så gav han inte mig något. Jag hade ju inte fått någon middag. Bara lite hundmat.

FACIT Moster, som sitter till vänster, kan det löna sig att tigga av. Morbror, till höger, är en hård typ som inte gärna delar med sig till en hungrande västgötaspets.

FACIT Morbror kan du läsa om i ovanstående bildtext. Kusin är betydligt intressantare. Henne ska du tigga av. Det var lönsamt, även om det var snålt tilltaget. Jag blev långt ifrån mätt.

FACIT Kasta inte bort din tid genom att sitta och tigga av Rolf. Det lönar sig föga. Han är en hård typ, som inte smälter av ett par hungrande ögon.

2 kommentarer:

  1. Stackars dig som vanligt! Men jag tycker du borde skaffa dig ett eget armbandsur så du kommer i tid i alla fall till nästa fest :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får nog ta och prata med Pelle, som säljer klockor. Se om han har en hundklocka.

      Radera