26 mars 2014

Mina memoarer: Den 26 mars 9.19 – 10.02

Idag kommer det ett spännande avsnitt ur mina memoarer. Det presenteras i med bra bilder (=jag är med på dem), bara för att du lättare ska förstå finns det också välskrivna informativa bildtexter.
Jag har valt att i detta avsnitt behandla tiden den 26 mars 9.19 – 10.02. Under den tiden gick jag den korta rundan, så nu kan du se hur den ser ut. Vädret var båsigt och regnet piskade hårt på mig hela tiden. Det kommer jag väl ihåg, även om det var ett tag sedan.
Det kan vara nyttigt för dig att se hur tufft jag hade det en helt vanlig dag i mars.


Hej så länge
Sverker

Leg. memoarskrivare

09.19 Jag kontrollerar att min husse verkligen lägger upp mat i min matskål. Det gjorde han. Bra. Men nu måste jag ut igen. Jag har behov av det. Jag har min spanielblick, som min kompis Egon lärde mig.

09.26 Jag tog steget ut i det bistra vädret utan att tveka. För att göra det krävs mod. Jag är inte bara stilig utan också modig. Bilden hade naturligtvis varit bättre, men min snörvlande och hostande fotograf var lite senfärdig. Som alltid.

09.29 Nattens storm (nästan) hade blåst ner en kvist från en av björkarna. Min fotograf fick lyfta bort den. Hur många kvistar finns det på en björk?

09.33 Passerar Lasses jordhög. Normalt brukar den vara intressant att nosa på. Jag hoppade över det idag. Jag hade en viktigare sak att tänka på.

09.36 Redan vid stora tvillingmyrstacken var det dags. Jag nosade bara lite, innan jag valde ut en lämplig plats. Platsen fungerade utmärkt för mina behov. Jag kände mig lättad efteråt.

09.47 Jag går på min stig i skogsbrynet. Framför mig ligger trädet som nästan föll på mig när det stormade. I natt hade inga nya träd fallit. Men det blåste ändå. Eftersom min stig går rätt igenom trädet, fick jag gå en extrasväng runt om.

09.59 Utsvulten blöt och tilltufsad är jag äntligen hemma igen. Jag hoppas verkligen att jag får min mat efter denna äventyrliga skogspromenad. En sådan tar på krafterna, ska du veta.

10.02 Äntligen. Som jag har väntat. Nu är det frukost. Det ska bli gott. Efter bloggandet ska det bli skönt med en välförtjänt tupplur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar