5 december 2013

Full satsning på julen hemma hos mig







När julen kommer så ska man dekorera därhemma. Husse tyckte inte att det behövs, men jag sade till honom att nu är det full satsning på julen som gäller. Det är lika bra att göra allt nu, så slipper vi senare. Christmas All In, som vi svenskar säger.
Här ska du få lite tips hur du också kan göra lika fint som jag, med bara lite pyssel. När husse och jag hade pysslat färdigt blev det så fin så.
Nu kan vi ägna all tid åt att göra mat, så vi kan äta upp oss ordentligt. Jag behöver massor med leverpastej och korv för att julefriden ska infinna sig.
Nu kommer nog tomten känna sig välkommen!


Hej så länge
Sverker

Leg. julhund

JULKRANS En vacker julkrans ska pryda din entré. För att göra det ännu vackrare, kan du placera en västgötaspets där. Kransen kan du göra själv, eller har du tur kanske du också får en av Britt-Marie och Åke.

STILIGT Här ser du lite mer. Inte bara mig, utan den fina kransen och de granna granarna som står i grytorna på ömse sida om ytterdörren. Lite snöskyfflar och sopborstar lite här och där förhöjer julstämningen högst avsevärt.

GRAN Granar finns att plocka i skogen. (Fråga inte markägaren, eftersom han kanske säger nej.) Jag använde samma urvalsprincip som min Agnes gjorde när hon valde kattan Lucy, den före detta franska gatflickan, från Guantanamo för katter i Toulouse. Jag letade länge, innan jag hittade två som var så fula så att ingen ville ha dem. Man ska vara snäll på julen.

GRANNFÖNSTRET Mot grannarna har denna stjärna hängt sedan förra julen. Men nu fick jag husse att ta tag i saken. Han bytte till en lampa som fungerade. Nu ser Lasse och Marlene att vi har julfint.

FRAMSIDAN Denna fina stjärna sitter i fönstret på framsidan. Då kan resanden på vägen och mina besökare se den. Där har den suttit sedan förra julen. Det blir enklare så och du slipper slitage på stjärnan när den plockas fram och tillbaka. Eftersom det redan fanns en LED-lampa i den, så räckte det med att vrida stjärnan rätt.

2 kommentarer:

  1. Stormar det på dig, Sverker? Vi vill inte gå ut mer idag med mamma säger att vi måste för annars kommer vi att väcka henne inatt. :-/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det lugnt 20.30. Lite regn bara.

      Radera