2 december 2013

En bättre hund på väg

VÄNSTERSTÖD På den här bilden syns det tydligt att jag använder alla fyra tassarna när jag är ute och går. Även vänster framtass, som du ser.

Även annars är jag bättre än andra. Nu har jag dessutom blivit bättre än mig själv. Det är om jag jämför med hur jag var för ett par dagar sedan.

Numera går jag på fyra ben. Men jag haltar lite. Jag kan gå i trappor och jag hoppar upp i min säng. Dock vill husse lyfta ner mig vid behov. Ibland hoppar jag ner själv ändå, fastän min husse inte tycker att jag ska det.
Jag går inte så långt och bara på vägar.
– Vi väntar lite innan vi går ut i skogen, säger min oroliga husse till mig.
– Det är bättre att gå på plan väg.
Men jag tar ett och annat galoppsprång då och då. Kanske inte så ofta och så fort som förr i tiden (=tiden före skadan).
Hur kommer det sig att jag tillfrisknat så fort? Ja, svaret på det är enkelt. Det är på grund av min förstående omgivning (=Polly och min resursfamilj), som vet att ben och korv har en läkande effekt. Även ett tack till alla som skrivit uppiggande kommentarer har hjälpt mig.
Jag hade varit mycket friskare, om jag hade haft en förstående husse,
Det största framsteget är dock att jag inte behöver tjejkissa längre. Jag kan stå på tre ben igen!

Hej så länge
Sverker

Leg. bättre hund

KILLKISS Då kan jag kissa som man ska igen om man är en man. Ståendes med ena bakbenet lyft. Det är riktigt manligt!
STILIGT Ja, du ser ju själv. Jag står på alla fyra tassarna, även vänster framtass, även om den är lite lyft. Visst haltar jag när jag går, men bara lite. Fast jag står lika stiligt som förr.

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att du blivit bättre i benet Sverker! Ännu bättre är att du blivit bättre än dig själv. Mat är alltid den bästa medicinen! / Lu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle ha varit helt frisk med lite mer mat bara.

      Radera
  2. Roligt att Du piggnat till, men lite ynklig kan Du se ut då och då, för då kanske husse veknar och ger dig en liten godbit, Jag skulle tro att han avser smälla i sig en hel del extra i jul/E-beth.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husse hotar med att banta – även i jul. Jag får hoppas att de tankarna ska ska komma på skam. Dessutom ska jag nog fira ihop med Lucy, så jag kanske kan ta lite mat från henne.

      Radera